معرفی بهترین راه های افزایش فروش برای یک کسب و کار

معرفی بهترین راه های افزایش فروش برای یک کسب و کار
















۱ رای

کسب و کارهای مختلف همواره تلاش می‌کنند تا فروش بیشتری را تجربه کنند و مشتریان خود را افزایش دهند. اما همیشه در تحقق این هدف موفق نیستند و با مشکلات عمده‌ای رو به رو می‌شوند. راه های افزایش فروش در قدم اول می‌تواند به شما کمک کند تا درآمد خود را افزایش دهید. سپس به فکر جذب مشتریان جدید باشید و تلاش کنید مشتریان فعلی را نیز راضی نگه دارید چرا که مشتریان فعلی بزرگترین سرمایه یک کسب و کار هستند. در این مقاله ۱۵ روش را ارائه می‌دهیم که باعث می‌شود به کمک آن‌ها فروش شما افزایش یابد.

راه های افزایش فروش

آیا کسب و کار شما تا به حال با مشکل مواجه شده است؟ تا به امروز این اتفاق چند بار رخ داده که میزان فروش شما افت کند و نتوانید مشتری جدیدی پیدا کنید؟ قطعا برای همه کسب و کارها رخ دادن چنین اتفاقی طبیعی است و نیازی نیست نگران شوید. از طرف دیگر، کسب و کارتان به تازگی یک محصول کاملا جدید را روانه بازار می‌کند که قرار است یک تغییردهنده بازی به نفع شما در تجارت باشد. این محصول نه تنها نوآورانه است بلکه پاسخگوی نیاز مستقیم مشتریان شماست و شرکت شما در حال برنامه‌ریزی برای راه های افزایش فروش است. اما از کجا می‌دانید عملکرد محصول شما چقدر می‌تواند خوب باشد؟ احتمالا شما مجموعه‌ای از معیارهای فروش و KPI دارید که به طور منظم عملکرد کسب و کارتان را ردیابی کنید.

با این حال، ممکن است فقط یک نگاه به درآمد حاصل از فروش، کل داستان در مورد عملکرد واقعی محصولات شما در بازار را برایتان بازگو نکند. این همان جایی است که اندازه‌گیری حجم فروش معنا پیدا می‌کند. تمام این توضیحات و سوالات، ما را به سمتی هدایت می‌کند تا به سراغ راه های افزایش فروش و جذب مشتری برویم. تا زمانی که به مشتری جدید دست پیدا نکنیم و مشتری‌های قدیمی را راضی نگه نداریم، نمی‌توانیم ادعا کنیم که کسب و کار موفقی را دارا هستیم. در این مقاله قصد داریم به یک راهنمای جامع درباره راه های افزایش فروش و جذب مشتری بپردازیم، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

حجم فروش چیست؟

حجم فروش، به معنای اندازه‌گیری این میزان است که شرکت شما در یک دوره گزارش خاص چند واحد از محصول را به فروش می‌رساند. درک میزان فروش می‌تواند به شما بگوید محصولاتی که فروش نمی‌روند چه مشکلات یا کمبودهایی دارند. در واقع این اطلاعات برای رشد کسب و کارتان مفید است و به کمک بررسی آن‌ها می‌توانید رشد و توسعه بهتری به کسب و کارتان بدهید. اندازه‌گیری حجم فروش می‌تواند تأثیر به‌سزایی در موفقیت شرکت شما داشته باشد. ارزیابی عملکرد تیم خود، دریافت اطلاعات عمیق‌تر در مورد قیف فروش شما، فهمیدن این‌که کدام فروشندگان بیشترین درآمد را دارند یا ردیابی میزان فروش می‌تواند تأثیر مثبتی بر عملکردها داشته باشد. اکنون که با حجم فروش آشنا شدیم دیگر وقت آن رسیده که در مورد چگونگی اندازه‌گیری این معیار صحبت کنیم.

چگونه می توان حجم فروش را اندازه گیری کرد؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم حجم فروش، ارزش پولی را به شرکت وارد نمی‌کند. این موضوع فقط معیار اندازه‌گیری تعداد واحدهای فروش شرکت شما در یک دوره معین است. برای روشن‌تر شدن این موضوع یک مثال را با هم مرور می‌کنیم. به عنوان مثال، فرض کنید در یک شرکت ارائه دهنده مکمل غذایی کار می‌کنید و در سه ماهه دوم سال ۱۰۰۰ واحد مولتی ویتامین فروخته‌اید. در واقع حجم فروش مولتی ویتامین شما برای آن دوره ۱۰۰۰ باشد. اگر در طی سه ماهه سوم سال شرکت شما ۱۲۵۰ واحد مولتی ویتامین به فروش رساند، می‌توانید افزایش حجم فروش ۲۵ درصدی را برای این محصول گزارش کنید. اگر میزان فروش کل شرکت شما برای همه محصولات در طی سه ماهه دوم سال در مجموع ۵۰۰۰ واحد باشد، در این صورت مولتی ویتامین‌های شما ۲۰٪ از کل فروش شما را تشکیل می‌دهند زیرا میزان فروش مولتی ویتامین ۱۰۰۰ واحد از کل ۵۰۰۰ واحد فروخته شده است.

اگر در طول سه ماهه سوم شرکت شما فروش کمتری داشته و فقط ۴۵۰۰ واحد در کل ثبت کرده باشد، مولتی ویتامین‌های شما ۲۸ درصد از کل فروش شما را تشکیل می‌دهند. این اطلاعات مفید است؛ زیرا نشان می‌دهد خریداران حتی در هنگام کاهش فروش محصولات دیگر، علاقه‌مند به خرید مولتی ویتامین‌های شما هستند که می‌تواند به تنظیم استراتژی آینده‌تان کمک کند. شرکت شما می‌تواند حجم فروش را براساس واحدهای محصول یا کل موارد اندازه گیری کند. دوره زمانی نیز می‌تواند متفاوت باشد و می‌تواند به صورت هفتگی، ماهانه، سه ماهه یا سالانه اندازه گیری شود. اکنون که متوجه شدیم حجم فروش چیست و چرا مهم است، در مورد راه های افزایش فروش صحبت خواهیم کرد.

چگونه حجم فروش را افزایش دهیم؟

راه های افزایش حجم فروش
روش های افزایش حجم فروش

برای بهبود فروش در کسب و کارتان، بر روی مشتری تمرکز کنید و به جای سود به سمت راه های افزایش فروش بروید. این اولین توصیه‌ای است که کارشناسان فروش به شما می‌کنند. اگر می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید و نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید، در این قسمت ۱۵ روش عالی برای انجام این کار آورده شده است:

۱٫ کیفیت و تمایزات اصلی محصول خود را بررسی کنید

وقتی می‌خواهید حجم فروش خود را افزایش دهید، اساسا به دنبال انتقال واحدهای بیشتری از محصول خود هستید. برای انجام این کار، شما باید کاملا از ویژگی‌های اصلی و خصوصیات محصول درک کافی داشته باشید. مشتریان نباید بخاطر برخی ویژگی‌های محصولات یا خدمات شما را رها کنند بلکه باید کاملا از آن‌ها راضی باشند. این موضوع مهم است که مشتریان محصولات یا خدمات باکیفیتی را استفاده می‌کنند. مشتریان زمانی محصولات شما را ترجیح می‌دهند که منحصر به فرد و نوآورانه باشند. برای بررسی این موضوع سوالات زیر را باید در نظر بگیرید:

  • چه چیزی محصول شما را در رقابت منحصر به فرد می‌کند؟
  • اگر مشتری محصول شما را در کنار چندین محصول دیگر ببیند که هدف مشابهی را دنبال می‌کنند، محصول شما چه چیزی را ارائه می‌دهد که دیگران نمی‌توانند آن را مهیا کنند؟
  • اگر فقط ۶۰ ثانیه وقت داشته باشید تا کسی را راضی به خرید محصول خود کنید، چه می‌گویید؟ کدام ویژگی‌های اصلی را بیان می‌کنید؟

۲٫ محصول شما زندگی مشتری را متحول می کند

مشتریان شما قبل از خرید یک سوال اصلی دارند، این محصول یا خدمت چه مزیتی برای من دارد؟ وقتی کسی به دنبال محصول یا خدمت شماست می‌خواهد بداند که در ازای وقت و هزینه خود چه مزیتی را دریافت می‌کند. در مورد اول اشاره کردیم که چرا شما باید کیفیت و تمایز اصلی خود را کشف کنید. پس از اتمام این کار، روش‌هایی را برای بیان این ویژگی‌ها طراحی کنید تا مشتری متوجه شود که در این سرمایه‌گذاری چه سودی نصیب او خواهد شد. در نهایت، مشتریان می‌خواهند خریدهایی انجام دهند که باعث صرفه‌جویی در وقت آن‌ها شود یا به نوعی کیفیت زندگی آن‌ها را بهبود بخشد. هنگامی که محصولات خود را از این منظر ارائه می‌دهید، می‌توانید دلیل قانع کننده‌تری در مورد ایجاد نیاز به مشتری القا کنید.

۳٫ محصول را به دست افراد مناسب برسانید

آیا مطمئن هستید که همه چیز برای فروش آماده است؟ اخیرا متوجه شدید که حجم فروش شما رو به کاهش است و این موضوع می‌تواند نشانه این باشد که باید به جنبه‌های اصلی فرآیند فروش خود توجه کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که محصول شما به دست افراد مناسب در مکان تعیین شده می‌رسد. شما می‌خواهید محصولتان به دست کسانی برسد که مناسب‌ترین مخاطب برای محصول شما هستند و به احتمال زیاد خرید می‌کنند. اگر بر روی افراد اشتباهی دست بگذارید با نتایج ناامیدکننده‌ای رو به رو خواهید شد که می‌تواند به تلاش‌های شما در فروش آسیب برساند. هنگامی که این مراحل را طی می‌کنید، سوالات مناسب را بپرسید تا مشخص شود چشم‌انداز شما برای آینده کسب و کار مناسب است یا خیر.

۴٫ مشکل مشتری خود را درک کنید

وقتی برای فروش تلاش می‌کنید، در نهایت قصد دارید مشتریان خود را با محصولی آشنا کنید که می‌تواند به عنوان راه‌حلی مناسب برای مشکل آن‌ها عمل کند که آن‌ها تا به امروز تجربه نکرده‌اند. با این حال، برای موفقیت در این امر باید بدانید مشتری چه مشکلی را تجربه می‌کند. هنگامی که آن‌ها را درک کردید، می‌توانید بین چالش‌های آن‌ها و این‌که چرا محصول شما راه حل مناسبی است، ارتباط برقرار کنید.

۵٫ با تیم مارکتینگ خود همکاری کنید

پس از بررسی چشم‌اندازهای خود و درک مشکلات مشتریان وقت آن است که با تیم مارکتینگ خود همکاری کنید. این همکاری سبب می‌شود تا کانال‌های صحیحی را برای انتقال اطلاعات ارزشمند انتخاب کنید. علاوه بر این، اگر اهداف خاصی در میزان فروش دارید، مطمئن شوید که آن‌ها را با تیم مارکتینگ خود به اشتراک می‌گذارید. وقتی تیم مارکتینگ شما می‌داند که شما می‌خواهید روی چه محصولاتی تمرکز کنید و چرا این محصول انتخاب کرده‌اید، آن‌ها می‌توانند برای حمایت از اهداف شما محتوا و موارد مرتبط را ایجاد کنند.

مارکتینگ یک روش مشخص است که به افزایش فروش شما کمک می‌کند. از طریق مارکتینگ محصولات و خدماتی که منحصر به فرد و با کیفیت بالا هستند، عمدتا توجه مشتریان را جلب کرده و آن‌ها را به مصرف کنندگان تبدیل می‌کنند. مشتریان تنها گزینه‌هایی هستند که می‌توانند به شما در افزایش فروش کمک کنند.

۶٫ بر بهبود سرعت فروش تمرکز کنید

سرعت فروش به این موضوع اشاره دارد که با چه سرعتی می‌توانید اهداف خود را از طریق کانال‌های موجود برای ایجاد درآمد انتقال دهید. هرچه سریع‌تر قادر به انجام این کار باشید، مشتریان بالقوه بیشتری می‌توانید پیدا کنید. با افزایش سرعت فروش می‌توانید به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید که این موضوع می‌تواند بر میزان فروش شما تأثیر مثبت بگذارد. به عنوان مثال، امروز تصمیم می‌گیرید یک تبلیغات در اینستاگرام داشته باشید و به وسیله بازاریابی در اینستاگرام درآمد کسب کنید. اما این روند چقدر طول می‌کشد؟ هر چه سریع‌تر این روند را انجام دهید، مشتری بیشتری به سمت شما می‌آید.

۷٫ مناطق بیشتری را تحت پوشش قرار دهید

اگر تیم فروش شما به عنوان بخشی از استراتژی موجود تنها قسمتی از مناطق را پوشش می‌دهد، ممکن است بخواهید نگاهی مجدد به نحوه توزیع محصول‌تان داشته باشید. کسب و کار شما می‌تواند از تخصیص مجدد فروشندگان قوی در مناطق یا حساب‌هایی بهره‌مند شود که بیشترین پتانسیل فروش را دارند. به عنوان مثال، شما فقط از طریق فروش حضوری محصولات را به دست مشتری می‌رسانید، اکنون فروش غیرحضوری را امتحان کنید.

۸٫ در برنامه فروش خود انگیزه ایجاد کنید

بسته به استراتژی سازمان شما، ارائه مشوق‌های مالی به نمایندگان فروش می‌تواند آن‌ها را به فروش محصول بیشتر تشویق کند. همیشه شما می‌توانید روش‌های دیگری را برای تقویت روحیه تیم فروش مانند ایجاد یک جدول حجم فروش و شناسایی بهترین فروشندگان از طریق رقابت دوستانه در نظر بگیرید.

۹٫ جوایزی برای مشتری در نظر بگیرید

در حالی که ما در این موضوع مشوق هستیم، جستجوی راه‌هایی برای ایجاد انگیزه در مشتریان شما نیز می‌تواند ارزشمند باشد. چه به مشتریانی تخفیف دهید که چندین محصول را به طور هم زمان خریداری می‌کنند و چه به مشتریانی تخفیف دهید که خریداران دیگر خود را با پورسانت یا مشوق‌های دیگر معرفی می‌کنند. مشتریان فعلی شما می‌توانند منبع خارق العاده‌ای برای افزایش حجم فروش باشند.

۱۰٫ بر روی خریداران برتر تمرکز کنید

وقتی بحث فروش به میان می‌آید، به اولویت‌بندی‌های خود توجه کنید. نگاهی به نحوه گذراندن وقت مشتریان خود بیندازید. آیا مشتریان برتر در اولویت برنامه‌های شما قرار دارند؟ مشتریان برتر چه کسانی هستند که احتمالا خریدشان با مقادیر بیشتری یا به صورت مکرر انجام می‌شود؟ کسانی را شناسایی کنید که خریدهای بزرگ یا مکرر انجام می‌دهند و تلاش کنید آن‌ها را تبدیل به اولویت اول خود کنید و برای حفظ آن‌ها برنامه ویژه داشته باشید.

۱۱٫ مشکلات را شناسایی کرده و از خطرات جلوگیری کنید

بررسی حجم فروش فقط به شما نمی‌گوید که چه چیزی بهتر است بلکه به شما کمک می‌کند تا کاستی‌های خود را نیز شناسایی کنید. به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید بر روی تنظیم بودجه خود کار کنید و الگوی فروش نامناسب در یک منطقه خاص یا جمعیتی را شناسایی کنید، می‌توانید از این داده‌ها برای تنظیم استراتژی فروش خود بهره ببرید. با شناسایی مواردی که درست کار نمی‌کنند، می‌توانید میزان ریسک‌هایی را به حداقل برسانید که ممکن است کسب و کار شما با آن روبرو شود و در صورت لزوم استراتژی خود را بهبود ببخشید.

اگر می‌خواهید فروش خود را بهبود ببخشید، باید تمرکز خود را از جذب مشتری جدید به سمت افرادی که قبلا محصولات یا خدمات شما را امتحان کرده‌اند، جهت خرید مجدد تغییر دهید و یاد بگیرید که چگونه تمام خریداران را حفظ کنید. به گفته متخصصان فروش و بازاریابی، بهترین چشم‌انداز فروش کسانی هستند که قبلا آن‌ها را به مشتریان فعلی تبدیل کرده‌اید تا یک غریبه را مشتری کنید. اگر بر روی مشتریان فعلی خود تمرکز کنید، می‌توانید فروش خود را به طرز چشمگیری افزایش و بهبود دهید. بازاریابی مطمئنا می‌تواند روی فروش تأثیر بگذارد اما نمی‌تواند منجر به افزایش فروش شود با این وجود شما فقط روی مشتریان جدید تمرکز می‌کنید و فراموش می‌کنید مشتریان فعلی را به حداکثر برسانید.

۱۲٫ معیارها و انتظارات را تعیین کنید

برای شرکت‌های جوان ردیابی میزان فروش می‌تواند به شما کمک کند تا پیشینه جدیدی برای استراتژی فروش ایجاد کنید. پیگیری و شناسایی میانگین‌ها به صورت ماهانه و سالانه می‌تواند به تیم شما اطلاع دهد که معیارهای استاندارد برای تلاش و فراتر رفتن از آن‌ها چیست. داشتن این معیارها برای به اشتراک گذاشتن با شرکت شما می‌تواند انتظارات زیادی را برای آینده کسب و کار شما رقم بزند و می‌تواند انگیزه‌ای برای هر نماینده فروش در تیم شما باشد تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

۱۳٫ در مورد رقبا اطلاعات کسب کنید

شما باید آنچه را که رقبا ارائه می‌دهند، تجزیه و تحلیل کنید و تکنیک‌های جدید را بیاموزید و به روش‌هایی برای پیشی گرفتن از آن‌ها فکر کنید. رقابت، چالش‌ و فرصتی برای تقویت فروش شما است، به ویژه اگر از ضعف آن‌ها استفاده کنید و نقاط قوت خود را به حداکثر برسانید.

۱۴٫ پرورش ارزش ها را فراموش نکنید

بهترین راه برای افزایش فروش خود، ایجاد و پرورش ارزش از همه جهات مانند آموزش کارکنان با مهارت بیشتر است. ایجاد فضای تعیین ارزش به جذب و حفظ مشتریان موجود در تمام فصول کمک می‌کند. کارکنان با مهارت می‌تواند یک برگ برنده برای شما نسبت به رقبا باشد.

۱۵٫ یک رویکرد خدماتی به مشتری بدهید

ایجاد یک مرکز جامع برای خدمات به مشتریان راهی عالی برای دسترسی آن‌ها به طیف متنوعی از محصولات و خدماتی است که شما ارائه می‌دهید. علاوه بر این، شما باید برند خود را مدیریت کنید و در صورت شکایت، مشکلات را به موقع برطرف کنید. مشتریان باید همیشه مورد استقبال و پذیرش از طرف کسب و کارتان قرار بگیرند.

۸ روش عالی برای جذب مشتریان جدید در سال ۲۰۲۱

راه های افزایش فروش و جذب مشتریان
راه های افزایش جذب مشتریان جدید

تا اینجای مقاله راه های افزایش فروش را با یکدیگر بررسی کردیم و اکنون زمان آن است که به سراغ راه‌های افزایش مشتریان جدید برویم و به رشد کسب و کارمان فکر کنیم. جذب مشتریان جدید به خودی خود رخ نمی‌دهد و در کنار راه های افزایش فروش به این موضوع باید نگاه ویژه‌ای داشته باشید. همچنین کاملا واضح است که بدون مشتری، کسب و کار شما رونقی ندارد. شما باید راه‌هایی برای دستیابی به مشتریان جدید پیدا کرده، آن‌ها را به خود جلب و برای خرید محصولات دیگر تشویق کنید. به عبارت دیگر، کسب و کار شما به یک برنامه مارکتینگ نیاز دارد تا نحوه جذب مشتری و افزایش فروش را بیان کند. در ادامه ۸ روش عالی و شگفت‌انگیز برای جذب مشتریان جدید مطرح شده است:

۱٫ مشتریان جدید ایده آل خود را شناسایی کنید

یکی از متداول‌ترین اصول تبلیغات موثر در بازاریابی فروش، شناخت مشتری است. اولین سوال این است که «مشتری جدید ایده آل شما کیست؟» سوال دوم این است که «مشتری جدید ایده آل شما از کسب و کار شما چه می‌خواهد؟» شرکت‌های بزرگ و مطرح زیرساخت‌ها و قدرت بازار را برای جذب مشتری تقریبا از هر جمعیتی دارند. اما حتی آن شرکت‌های غول پیکر نیز تأکید ویژه‌ای بر جمعیت‌های خاص دارند که احتمالا مشتریان خوبی خواهند بود. بنابراین، اولین قدم این است که پایگاه مشتریان خود را به روشنی مشخص کنید.

این مرحله به برخی تحقیقات اینترنتی، حضور در محل خاص و گفتگو با جمعیت‌های مختلف و برخی از ایده‌پردازی‌های قدیمی و جدید نیاز دارد. به تمام افرادی فکر کنید که می‌توانند جذب محصول یا خدمات شما شوند. شما می‌توانید با دسته‌بندی‌های کلی شروع کنید. آیا کسب و کار شما مثلا به مردان، زنان یا هر دو خدمات ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید آن را بر اساس سن، درآمد و مکان تقسیم کنید تا اطلاعات ارزشمندی طبقه‌بندی شود. هدف ما این است که به یک نقطه مشخص برسید و به اندازه کافی خاص باشد تا ارزش هدف‌گذاری را داشته باشد.

۲٫ برای جذب مشتری از بازاریابی مستقیم استفاده کنید

بازاریابی مستقیم، تاکتیکی پرطرفدار است که در آن شما از مشتریان خود می‌خواهید که کال تو اکشن (CTA) را تجربه کنند. بازاریابی مستقیم به این معناست که شما در حال ایجاد یک لیست از مشتریان علاقه‌مند هستید که می‌توانید با فروش، رویدادها، خبرنامه‌ها و سایر یادآوری‌ها به آن‌ها دسترسی پیدا کنید تا نام برند خود را در ذهن آن‌ها نگه دارید. بازاریابی مستقیم وقتی نتیجه می‌دهد که پیام‌های جذابی را تهیه کنید که برای جلب توجه مشتری و علاقه جمعی آن‌ها طراحی شده است. برخی از برندها این کار را با ارائه پاداش به ازای ثبت نام انجام می‌دهند.

برای مثال برخی از کسب و کارها در ایمیل به شما وعده می‌دهند که در صورت خرید تخفیف شامل حالتان می‌شود. برخی دیگر به شدت بر بازاریابی ایمیل خود تأکید می‌کنند و به طور مکرر افراد را مجبور به ثبت نام می‌کنند. حتما در وب‌سایت و فروشگاه‌های خود فراخوان‌های لازم را اجرا کنید و به مردم بگویید که ممکن است فرصت‌های عالی در کسب و کار شما را از دست بدهند. مطمئنا برای جذب مشتریان جدید و افزایش راه‌های فروش باید از ایمیل‌ها کمک بگیرید. شما می‌توانید با به روزرسانی اطلاعات محصولات جدید، تبلیغات، اخبار مربوط به کسب و کار و سایر مواردی که ممکن است مشتریان شما بخواهند بدانند، خبرنامه‌های منظمی ارسال کنید.

۳٫ به مشتریان جدید تخفیف ویژه ارائه دهید

مصرف کنندگان امروز، به دنبال منافع خود هستند. با ارائه تخفیف‌ها آن‌ها را به سمت کسب و کار خود سوق دهید به عنوان مثال از طرح‌های ویژه‌ای مانند «یکی بخرید دو تا ببرید» استفاده کنید. بهره بردن از این دست طرح‌ها می‌تواند با ایجاد انگیزه مشتریان جدیدی را به سمت شما هدایت کند. همچنین یکی از راه های افزایش فروش ارائه تخفیف‌های مناسبتی است. سپس نوبت آن است که آنچه آن‌ها می‌خرند و طرح‌هایی را ردیابی کنید که سبب جلب توجه آن‌ها شده است تا بتوانید با پیام‌های بازاریابی در آینده وفاداری مشتریان را از آن خود کنید و به اهداف خود برسید.

۴٫ از مشتریان بخواهید شما را به دوستان خود معرفی کنند

پس از کسب وفاداری مشتری، از آن‌ها بخواهید تا شما را به دوستان و خانواده‌شان معرفی کنند. مشتریان فعلی یکی از بهترین منابع برای جذب مشتریان جدید هستند. اما نمی‌توانید دست روی دست بگذارید و منتظر بمانید تا همکاران، دوستان و خانوادشان را به سمت شما بیاورند. درعوض، کنترل اوضاع را در دست بگیرید و یک رویکرد سازمان یافته برای درخواست هدفمند برای مشتریان خود ایجاد کنید. این فعالیت‌ها باید طوری طراحی شوند که راه های افزایش فروش را به همراه داشته باشند. برای اطمینان از رضایت مشتریان از خرید انجام شده، ایمیلی ارسال کنید و از آن‌ها پیرامون این موضوع سوال کنید. اگر شکایت یا پیشنهادی داشتند با یک ایمیل دیگر پاسخ دهید تا حسن نیت شما ثابت شود.

۵٫ برای ترویج آگاهی شبکه سازی کنید

یکی از راه های افزایش فروش، بالا بردن سطح آگاهی مشتریان است. مشتریان جدید دوست دارند بدانند که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید. معمولا گروه‌هایی در هر صنعت وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها بپیوندید. حتی امروزه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یک راه عالی برای افزایش آگاهی است.

۶٫ وب سایت خود را به روز کنید

امروزه فضای آنلاین اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است و هر کسب و کاری نیاز دارد تا وارد این فضا شود. این موضوع بدان معناست که وب‌سایت شما باید به روزرسانی شده و مطالب با ارزشی را در اختیار کاربران قرار دهد. این روش را می‌توان جزو راه های افزایش فروش در نظر گرفت زیرا شما می‌توانید با استراتژی دیجیتال مارکتینگ مناسب یک کاربر معمولی را تبدیل به یک مشتری وفادار کنید. حتی طراحی سایت شما تاثیرگذار است. اگر درباره این موضوع تخصصی ندارید می‌توانید از شرکت‌ها کمک گرفته یا یک فرد متخصص را استخدام کنید.

۷٫ با کسب و کارهای دیگر همکاری کنید

همکاری با کسب و کارهایی که ویژگی مشترکی با شما دارند اما به طور مستقیم رقیب به حساب نمی‌آیند، می‌تواند به شما کمک کند تا مشتری جدید جذب نمایید. کافی است با همکاری یکدیگر یک استراتژی تنظیم کنید تا مشتری‌های کسب و کار دیگر نیز شما را ببینند. این یک روش هوشمندانه برای جذب مشتری‌های جدید است در حالی که هزینه زیادی هم صرف نمی‌کنید.

۸٫ تخصص خود را ارتقا دهید

با به نمایش گذاشتن تخصص صنعت خود، می‌توانید علاقه ایجاد کرده و حتی نوآوری ایجاد کنید. این موضوع می‌تواند به شما در جذب مشتری جدید، توسعه کسب و کارتان و حفظ مشتری موجود خود کمک کند. داوطلب شدن برای سخنرانی در رویدادها، برگزاری یک وبینار یا کارگاه آموزشی، سخنرانی در گروه‌هایی که مشتریان هدف شما به آن تعلق دارند یا برگزاری جلسات آموزشی تنها چند روش است که می‌توانید با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه جدید ارتباط برقرار کنید. این تکنیک به ویژه برای صاحبان کسب و کار B۲B به خوبی جواب می‌دهد.

۵ مزیت فضای آنلاین نسبت به فضای سنتی

فضای آنلاین و سنتی
مزایای کسب و کار در فضای آنلاین نسبت به سنتی

با گسترش اینترنت و فناوری، کسب و کارهای آنلاین اصول خرید و فروش را کاملا متحول کرده‌اند. این فضا با رشد شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و موارد دیگر روز به روز محبوب‌تر می‌شود. اکنون بسیاری از مشتریان خرید اینترنتی را به خرید سنتی ترجیح می‌دهند. اگرچه فضای سنتی مزایای خاص خودش را داراست اما کسب و کارهای زیادی به دلیل هزینه صرف شده کمتر، راه های افزایش فروش و جذب مشتریان جدید به فضای آنلاین روی آورده‌اند. اگر قصد توسعه کسب و کارتان را دارید یا می‌خواهید یک کسب و کار تازه‌ را راه اندازی کنید، فضای آنلاین می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. یک استراتژی بی‌عیب و نقص می‌تواند کسب درآمد برای شما را به همراه داشته باشد. شما می‌توانید امکانی را فراهم کنید تا کاربران تنها با چند کلیک از شما خرید کنند. در ادامه بیشتر با مزایای حضور در فضای آنلاین نسبت به فضای سنتی آشنا می‌شویم:

۱٫ از محدودیت جغرافیایی خبری نیست

وقتی صحبت از کسب و کار سنتی می‌شود، فقط در جایی می‌توانید تجارت کنید که فروشگاه فیزیکی خود را راه‌اندازی کرده باشید. این مورد درباره فضای آنلاین صدق نمی‌کند. اگر برنامه‌ریزی استراتژیک انجام شود، همه دنیا می‌تواند بازار هدف شما باشد. مردم از هر گوشه‌‌ی جهان با چند کلیک به راحتی می‌توانند از شما خرید کنند.

۲٫ به دست آوردن مشتری با استفاده از موتور جستجو

فروشگاه‌های سنتی بیشتر به برند تجاری و روابط بستگی دارند تا بتوانند مشتری بیشتری را به سمت فروشگاه خود جذب کنند. از طرف دیگر فضای آنلاین بیشترین میزان مراجعه خود را با استفاده از موتورهای جستجو به دست می‌آورد. بیش از ۳۰ درصد از ترافیک این فضا ناشی از جستجوی ارگانیک در موتورهای جستجو نشات می‌گیرد. این موضوع تنها به ترافیک ارگانیک موتورهای جستجو ربط ندارد بلکه تبلیغات، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر نیز نقطه عطف بسیاری از کسب و کار‌ها در فضای آنلاین است.

۳٫ سرمایه گذاری کمتر

یکی از بهترین دلایل راه اندازی یک وب‌سایت این است که در مقایسه با فروشگاه فیزیکی نیاز به سرمایه‌گذاری خیلی کمتری دارد؛ زیرا نیروی انسانی و دارایی مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار در مقایسه با یک فروشگاه فیزیکی بسیار کمتر است. برای کاهش هزینه‌های خود می‌توانید از بهترین استراتژی مارکتینگ شامل جستجوی ارگانیک، پرداخت به ازای هر کلیک یا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

۴٫ محصولات را به سرعت می توانید پیدا کنید

همه ما با این مشکل روبرو شده‌ایم که برای پیدا کردن یک کالای خاص در یک فروشگاه بزرگ باید چندین طبقه رو بگردیم و در نهایت از مسئول آنجا بخواهیم که به ما کمک کند. این موضوع در کسب و کار آنلاین وجود ندارد زیرا کاربران تنها با چند کلیک یا یک جستجو ساده می‌توانند به محصولات موردنظر خود دسترسی داشته باشند.

۵٫ در زمان و هزینه صرفه جویی کنید

دلیل اصلی روی آوردن افراد از تجارت سنتی به تجارت الکترونیکی این است که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه آن‌ها می‌شود. برای خرید از یک فروشگاه فیزیکی، مشتری باید برای خرید کالا به فروشگاه مراجعه کند در حالی که او می‌تواند فقط با چند کلیک ساده هنگامی که روی کاناپه دی حال استراحت است، خرید خود را انجام دهد.

فروش خود را چندین برابر کنید

آگاهی مشتری از نحوه عملکرد و کارایی محصولات شما می‌تواند زمینه‌ی مناسبی را برای فروش فراهم کند. اکنون که متوجه شدید چگونه اندازه‌گیری حجم فروش می‌تواند بر کسب و کارتان تأثیر بگذارد، سعی کنید به صورت منظم حجم فروش‌تان را اندازه بگیرید تا بتوانید بهترین استراتژی برای کسب و کار خود را ایجاد کنید. شما باید در کنار افزایش فروش سعی کنید مشتریان جدیدی را به سمت خود جذب کنید. به یاد داشته باشید که هیچگاه از مشتریان فعلی غافل نشوید؛ زیرا آن‌ها بزرگترین سرمایه شما هستند پس برای نگه داشتن آن‌ها استراتژی و برنامه‌های مناسبی را به کار ببرید. در این مقاله سعی کردیم ۱۵ مورد از راه های افزایش فروش را برای شما بیان کنیم تا به کمک آن‌ها بتوانید میزان فروش خود را رشد و توسعه دهید.

کسب و کار شما جزو کدام دسته است، سنتی یا آنلاین؟ آیا مطالب این مقاله برای شما مفید بوده است؟ آیا تا به امروز راه های افزایش فروش و جذب مشتریان جدید را امتحان کرده‌اید؟ لطفا نظرات خودتان را در زیر همین پست با ما و دیگر همراهان همیار آکادمی به اشتراک بگذارید.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :