ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد چیست؟

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد چیست؟
















۰ رای

بسیاری از صاحبان کسب و کار مدام از تحریم و وضعیت بد اقتصادی می‌نالند و اعتقاد دارند مشتری نیست. این در حالی است که متخصصان بر این باور هستند که کسب و کارها باید روش‌های جدید بازاریابی و فروش را یاد بگیرند و تلاش کنند که با استفاده از این روش‌ها فروش خود را افزایش دهند. یکی از بهترین روش‌‌های جذب مشتری، ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد نام دارد. در این روش شما روی مشتریانی کار می‌کنید که قبلاً به شکلی با کسب و کار شما در ارتباط بوده‌اند. در صورتی که تمایل دارید با این روش آشنا شوید و فروش خود را افزایش دهید، تا پایان این مقاله با ما همراه بمانید.

ریمارکتینگ

ریمارکتینگ یکی از مسائل مهم در زمینه بازاریابی و تبلیغات است. برخی از افراد آن را با ریتارگتینگ اشتباه می‌گیرند و تصور می‌کنند که این دو مفهوم یکسان و برابرند. این در حالی است که این دو مفهوم در عین نزدیکی به هم، متفاوت هستند. توجه داشته باشید که اگر بتوانید از این دو روش به درستی استفاده کنید، می‌توانید فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

در این مقاله قصد داریم آشنایی کاملی با مفهوم ریمارکتینگ (Remarketing) پیدا کنیم و یاد بگیریم که از این مفهوم برای افزایش فروش کسب و کار خودمان استفاده کنیم. در صورتی که شما هم تمایل دارید میزان فروش خود را بیشتر کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

ریمارکتینگ چیست؟

ریمارکتینگ چیست
ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد

ریمارکتینگ (Remarketing) یا بازاریابی مجدد یکی از مفاهیم مهم و اساسی در بازاریابی و تبلیغات است. اصل تمرکز در این روش، پیگیری مشتریان است. مطالعات نشان می‌دهد که بین ۱ تا ۲ درصد مخاطبان پس از ورود به سایت ما (برای اولین بار) خرید خود را انجام می‌دهند و ۹۸ درصد دیگر به دلایل متعدد خرید را نیمه‌کاره رها می‌کنند. ما به عنوان یک کارآفرین، مدیر کسب و کار یا فروشنده باهوش باید بتوانیم فکری به حال این ۹۸ درصد بکنیم. در واقع باید کاری کنیم که به وب‌سایت ما برگردند و خرید خود را نهایی کنند.

در دنیای امروز مشتریان تصمیم نهایی برای خرید را به این راحتی نمی‌گیرند و به دنبال زمان و گزینه مناسب هستند. بنابراین باید کاری کنید که انتخاب محصولات و خدمات شما برای آن‌ها آسان شود. روش ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد همان‌طور که از اسمش پیداست به کسب و کارها کمک می‌کند تمرکز خود را روی مشتریانی بگذارند که یک بار وارد سایت شده و سپس خارج شده‌اند. در واقع با بازاریابی مجدد می‌توانیم محصول خود را به شکل‌های مختلف به مخاطب پیشنهاد دهیم. برای اینکه مفهوم بازاریابی مجدد برای ما شفاف و روشن شود، بهتر است توضیحی کوتاه در مورد ریتارگتینگ (هدف‌گیری مجدد) بدهیم و سپس تفاوت آن را با ریمارکتینگ روشن کنیم.

تفاوت ریمارکتینگ و ریتارگتینگ

ریتارگتینگ به این معنا است که مخاطبانی که یک بار وارد سایت ما شده‌اند را بار دیگر هدف قرار دهیم، با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم و سعی کنیم محصول خود را به آن‌ها بفروشیم. ریتارگتینگ در واقع نوعی تبلیغات است که به کمک کوکی‌ها (Cookie) صورت می‌گیرد؛ به این معنا که مخاطب وارد سایت ما می‌شود، کوکی‌های ما روی مرورگر او می‌نشیند و سپس مسیری که مخاطب در سایت ما دنبال می‌کند را رهگیری می‌کند. این کوکی اطلاعات خودش را برای سیستم ریتارگتینگ ارسال می‌کند و وقتی مخاطب وارد سایت‌های دیگر شد، سیستم ریتارگتینگ، محصولات ما را به او نشان می‌دهد.

در واقع ریتارگتینگ نوعی یادآوری محصول به مخاطب است. متخصصان بازار بر این باور هستند که ریتارگتینگ، زیرمجموعه ریمارکتینگ است. در تصویر زیر مسئله تفاوت ریتارگتینگ و ریمارکتینگ به خوبی نمایش داده می‌شود. بازاریابی مجدد از راه تلفن، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و ریتارگتینگ صورت می‌گیرد. در واقع در هنگام ریتارگتینگ ما داریم ذهن خود را به ترافیک وب‌سایت خود محدود می‌کنیم. این در حالی است که ریمارکتینگ بسیار وسیع‌تر است و تمامی اشکال پیگیری مشتریان و مخاطبان را در برمی‌گیرد. شما به بیلبوردهایی که در شهر وجود دارد دقت کنید. این موارد در واقع نوعی بازاریابی مجدد به صورت آفلاین است.

اکنون که تفاوت ریمارکتینگ و ریتارگتینگ را متوجه شدیم و دانستیم که هدف‌گیری مجدد تنها بخشی از بازاریابی مجدد است، زمان آن رسیده که مزایای بازاریابی مجدد را مورد ارزیابی قرار دهیم و ببینیم که ریمارکتینگ چه مزایایی برای کسب و کار و مشتریان ما دارد.

مزایای ریمارکتینگ

ریمارکتینگ مزایای متعددی برای کسب و کارها دارد و به آن‌ها کمک می‌کند تا مشتریان بالقوه، مشتریان راغب و مشتریان راضی خود را دنبال کنند و خدمات و محصولات خود را به آن‌ها ارائه دهند. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین مزایای بازاریابی مجدد اشاره شده است:

مزایای ریمارکتینگ
مزایای ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد

۱٫ افزایش فروش؛ مهم ترین مزیت

اولین مزیت بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ این است که فروش شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. در واقع با این مدل از بازاریابی سراغ کسانی می‌روید که یک بار به سایت یا فروشگاه شما سر زده‌اند و به صورت نسبی با کسب و کار، محصولات و خدمات شما آشنا هستند. آن‌ها شما را می‌شناسند و اگر پیشنهادتان خوب و مناسب باشد، پاسخ مثبت به شما خواهند داد. به همین دلیل است که ریمارکتینگ یکی از بهترین و پربازده‌ترین روش‌های بازاریابی است و نرخ تبدیل سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

۲٫ تأثیر روی سئو و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو

یکی از آثار مهم بازاریابی مجدد این است که مراجعه مخاطبان به سایت ما و ترافیک سایت را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود موتورهای جستجو مثل گوگل بیشتر روی ما حساب باز کنند. هر چه ترافیک سایت ما بیشتر باشد، گوگل هم ارزش و اعتبار بیشتری برای سایت ما قائل می‌شود و در بین نتایج جستجو، جایگاه بهتری به کسب و کار ما اختصاص می‌دهد. در واقع هر چه تلاش بهتر و هوشمندانه‌تری در زمینه بازاریابی مجدد داشته باشیم، رتبه ما هم در نتایج جستجوی گوگل بهتر می‌شود.

۳٫ کاهش هزینه بازاریابی و تبلیغات

کسب و کارها دیگر مثل گذشته در زمینه تبلیغات و بازاریابی ولخرجی نمی‌کنند بلکه پول‌های خود را فقط در مسیرهایی صرف می‌کنند که هدفمند باشد و آن‌ها را یک گام به هدف نزدیک‌تر کند. در صورتی که یک روش تبلیغات خوب و کاربردی نباشد، مطمئن باشید که مدیران کسب و کار اصلاً به آن روی نمی‌آورند. امروزه یکی از روش‌های ارزشمند بازاریابی و تبلیغات که شما را به هدف نزدیک‌تر می‌کند، ریمارکتینگ است. شما با بازاریابی مجدد، تمرکز خود را روی افراد خاصی می‌گذارید و به همین خاطر هم هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات شما هدر نمی‌رود و در یک مسیر درست و عقلانی مصرف می‌شود.

از طرفی در گذشته بسیاری از کسب و کارها تلاش می‌کردند با بازاریابی و تبلیغات، افراد را وارد قیف فروش خود کرده و آن‌ها را با برند خود آشنا کنند ولی در ریمارکتینگ شما با کسانی سر و کار دارید که در قیف فروش قرار دارند و شما می‌خواهید آن‌ها را به سمت فروش هدایت کنید. بنابراین نیاز به هزینه‌های هنگفت گذشته برای افزایش فروش نخواهید داشت.

۴٫ برخورداری از یک سیستم بازاریابی هدفمند

وقتی از بازاریابی مجدد استفاده می‌کنید، سیستم بازاریابی شما مثل یک ذره‌بین عمل خواهد کرد؛ به این معنا که تمام توان و نیروی بازاریابی شما را روی یک نقطه متمرکز می‌کند. آن نقطه، ۹۸ درصد از کاربرانی هستند که وارد سایت شما شده و خرید نکرده‌اند. اکنون باید تلاش کنید که از طریق تبلیغات گوگل، تلفن، ایمیل و فعالیت‌های آفلاین، این ۹۸ درصد را دوباره به سایت یا فروشگاه خود دعوت کنید و محصول را به او بفروشید. در واقع با ریمارکتینگ دیگر سیستم بازاریابی شما بی‌هدف نیست و در یک مسیر درست و هوشمندانه حرکت می‌کند. وقتی این ذره‌بین روی یک نقطه تمرکز می‌کند، نتایج بهتری هم از خودش به نمایش می‌گذارد.

۵٫ افزایش آگاهی از برند

اگر از متخصصان علم تبلیغات و بازاریابی بپرسید که چرا یک کسب و کار باید بازاریابی و تبلیغ کند؟ مسلماً یکی از پاسخ‌های متخصصان به شما این است: «چون با این کار مخاطبان را با برند، محصولات و خدمات خود آشنا می‌کنیم.» در واقع یکی از اهداف اصلی ریمارکتینگ این است که مخاطبان را با برند و کسب و کار خود آشنا کنیم. مطالعات نشان می‎‌دهد که وقتی اسم یک برند یا کسب و کار به گوش یک مشتری خورده باشد، احتمال خرید آن مشتری از کسب و کار ما بیشتر می‌شود.

چگونه با ریمارکتینگ فروش خود را بیشتر کنیم؟

پیش از این بیان کردیم که مهم‌ترین مزیت بازاریابی مجدد این است که می‌تواند فروش یا نرخ تبدیل کسب و کار ما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. نکته این است که ریمارکتینگ نرخ تبدیل برخی کسب و کارها را ۵۰ درصد، برخی دیگر را ۱۰۰ درصد و برخی دیگر را ۵۰۰ درصد افزایش می‌دهد. سوال ما در این بخش از مقاله این است چه کنیم نرخ تبدیلمان از طریق ریمارکتینگ، به بیشترین میزان ممکن افزایش یابد؟ در ادامه چند راهکار برای افزایش نرخ تبدیل از طریق ریمارکتینگ ارائه خواهیم داد:

افزایش نرخ تبدیل از طریق ریمارکتینگ
۷ راهکار برای افزایش نرخ تبدیل از طریق ریمارکتینگ

۱٫ دسته بندی رفتارهای کاربران

سعی کنید هنگام بازاریابی مجدد با همه کاربران خود به یک شکل رفتار نکنید و قبل از هر چیز آن‌ها را دسته‌بندی کنید. به عنوان مثال یک بوتیک را در نظر بگیرید که یک سری از مشتریان احتمالی وارد می‌شوند، گشتی می‌زنند و سپس از مغازه خارج می‌شوند. یک سری دیگر از مشتریان وارد مغازه می‌‌شوند چند لباس هم پرو می‌کنند و در نهایت به دلیل عدم توافق روی قیمت، خرید را نهایی نمی‌کنند. آیا این دو دسته مشتری با هم یکسان هستند؟

در مورد خرید اینترنتی هم چنین مسئله‌ای وجود دارد. ممکن است مشتری تا آخرین مرحله خرید پیش برود ولی به دلیل کمبود موجودی نتواند خرید را نهایی کند. در این مواقع می‌توان با او تماس گرفت و به او ایمیل یا پیامک زد. همچنین ممکن است بعداً در سایت‌های دیگر تبلیغ لباسی که می‌خواسته بخرد را ببیند و دوباره به سایت ما مراجعه و خرید کند. پس برای موفقیت در ریمارکتینگ رفتار مشتریان احتمالی را بررسی و آن‌ها را دسته‌بندی کنید.

۲٫ پیگیری مشتریان احتمالی

یکی از کارهای مهمی که باید برای افزایش نرخ تبدیل انجام دهیم، پیگیری مشتریان احتمالی است. یک سری از مشتریان وارد سایت ما شده‌اند که آن‌ها ممکن است به هر دلیل خرید خود را نهایی نکرده باشند. اکنون وظیفه ما به عنوان فروشنده یا صاحب کسب و کار این است که دلایل نهایی نکردن خرید را بررسی کنیم و پس از برطرف کردن اشکالات، دوباره با مخاطب تماس بگیریم و به او پیشنهاد دهیم که یک بار دیگر برای خرید اقدام کند.

برای این کار می‌توانید کمپین‌های مختلفی برگزار کنید. به عنوان مثال می‌توانید به صورت دوره‌ای به مشتریان تخفیف بدهید. سعی کنید مشتریان خود را رها نکنید و تا حد امکان مسیر را برای نهایی کردن خرید هموار کنید. برخی از سایت‌های فروشگاهی در جهان برای کسانی که سبد خرید خود را نهایی نکرده‌اند، تخفیف در نظر می‌گیرند تا مشتریان دوباره به شوق تخفیف، به سایت برگردند و خرید خود را نهایی کنند.

فین تک چیست؟

۳٫ توجه به مشتریان کنونی

درست است که در ریمارکتینگ ما بیشتر روی کسانی تمرکز می‌کنیم که سبد خرید خود را نهایی نکرده و از سایت خارج شده‌اند ولی نباید از مشتریان کنونی خودمان هم غافل شویم. آن‌ها کسانی هستند که به برند ما علاقمند شده و از ما خرید کرده‌اند، به همین خاطر می‌توانیم با برنامه‌ریزی و ارائه پیشنهادهای خوب و ارزشمند، کاری کنیم که باز هم محصولات ما را بخرند. این راهکار به ما کمک می‌کند که درآمد خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

بسیاری از متخصصان بازاریابی و فروش بر این باور هستند که ما باید بیشتر توجه خود را روی مشتریان کنونی بگذاریم و در گام بعدی سراغ مشتریان جدید برویم. بنابراین اگر می‌خواهید نرخ تبدیل خود را از طریق ریمارکتینگ افزایش دهید، سعی کنید پیامک‌ها و ایمیل‌های خود را با تمرکز روی مشتریان کنونی و کسانی که یک بار خرید کرده‌اند، ارسال کنید.

۴٫ دریافت اطلاعات از کاربران

اگر واقعاً به دنبال موفقیت در بازاریابی مجدد هستید، باید تلاش کنید اطلاعات کاربران را به‌دست آورید. به عنوان مثال برخی از سایت‌ها، مقالات خوبی در وبلاگ خود قرار می‌دهند ولی کاربرانی که می‌خواهند این مقالات را مطالعه کنند باید حتماً در سایت ثبت نام کنند و شماره تماس و ایمیل خود را ارائه دهند. همچنین برخی سایت‌ها بدون ثبت نام اجازه خرید به مشتریان نمی‌دهند. اینگونه اقدامات باعث می‌شود که یک سری اطلاعات از کاربران خود داشته باشیم و بتوانیم با آن‌ها تماس بگیریم و پیشنهادهای خود را به آن‌ها ارائه دهیم. در فرایند بازاریابی مجدد یکی از مهم‌ترین کارها، دریافت اطلاعات از کاربران است؛ زیرا اگر اطلاعات کافی از کاربران خود نداشته باشیم، چگونه می‌خواهیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم و محصولات خود را به آن‌ها بفروشیم.

۵٫ ارائه پیشنهادها و تخفیف های ویژه

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، ارائه پیشنهادها و تخفیف‌های ویژه است. فرض کنید یک کاربر سبد خرید خود را نهایی نکرده و از سایت خارج شده است، می‌توانید به او پیامک بزنید و یک کد تخفیف ۱۰ درصدی به او بدهید تا به سایت برگردد و خرید خود را نهایی کند. سعی کنید برای مشتریان خود پیشنهاد ویژه ارسال کنید؛ به عنوان مثال از آن‌ها بخواهید وارد سایت شوند و به چند سوال جواب دهند تا تخفیف بگیرند.

یک سری سایت‌ها از گیمیفیکیشن استفاده می‌کنند؛ به این معنا که از کاربر می‌خواهند وارد سایت شود، یک بازی انجام دهد و در صورتی که برنده شد، یک کد تخفیف به او می‌دهند. به عنوان مثال برخی سایت از گردونه شانس استفاده می‌کنند. به کاربران پیشنهاد می‌شود وارد سایت شوند، گردونه را بچرخانند و بر اساس شانس خود کد تخفیف بگیرند.

۶٫ ارائه محتوای آموزشی

در صورتی که تمایل دارید در کسب و کار خود به یک مرجع تبدیل شوید و کاربران برای آموزش و کسب اطلاعات به سایت شما بیایند، محتوای آموزشی خوب و درجه‌یک ارائه دهید؛ زیرا تنها از طریق محتوای آموزشی است که می‎‌توانید میزان حرفه‌ای و متخصص بودن خود را به مخاطبان نشان دهید. همچنین اگر مخاطبان ببینند که محتوای شما، آموزنده، کامل و جذاب است، حتماً برای خرید محصولات و خدمات هم به شما مراجعه می‌کنند؛ زیرا می‌دانند که شما خیرخواه آن‌ها هستید و محصولاتتان هم مثل محتوایتان عالی است.

۷٫ استفاده از ابزارهای مختلف برای ریمارکتینگ

ابزارهای مختلفی برای بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ وجود دارد. در صورتی که تمایل دارید در این مدل از بازاریابی موفق شوید، باید بتوانید از ابزارهای مختلفی کمک بگیرید. از جمله این ابزارها می‌توان به ایمیل مارکتینگ، تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز)، سیستم ارسال پیامک و تبلیغات کلیکی اشاره کرد. برای موفقیت در زمینه بازاریابی مجدد تنها به یک ابزار اکتفا نکنید. سعی کنید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید تا بتوانید طیف گسترده‌تری از مخاطبان را پوشش دهید.

معرفی ابزارهای عالی برای موفقیت در بازاریابی مجدد

ابزارهای مختلف و متنوعی برای بازاریابی مجدد وجود دارد که هر کدام از این ابزارها در یک زمینه خاص مناسب است. از این رو تلاش کنید که از تمام ابزارهای ریمارکتینگ کمک بگیرید تا بتوانید طیف گسترده‌ای از مشتریان بالقوه را به مشتریان راضی و وفادار تبدیل کنید. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ابزارهای ریمارکتینگ اشاره شده است:

ابزارهای ریمارکتینگ
انواع ابزارهای مناسب برای ریمارکتینگ

۱٫ ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

یکی از مهم‎‌ترین ابزارها برای بازاریابی مجدد، ایمیل مارکتینگ است. این ابزار هم برای ارسال خبرنامه و مقالات مناسب است و هم با استفاده از آن می‌شود پیشنهادهای عالی و ارزشمند (مثل پیشنهاد تخفیف) به مخاطب ارائه کرد. البته در صورتی که می‌خواهید از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید، بهتر است از سرویس های خوب برای ایمیل مارکتینگ کمک بگیرید که از جمله آن‌ها می‌توان به میل چیمپ (MailChimp) اشاره کرد. توجه داشته باشید که ایمیل‌های شما باید ظاهر زیبا و محتوای جذاب و ارزشمندی داشته باشد.

۲٫ پوش نوتیفیکیشن

دومین ابزار عالی برای بازاریابی مجدد، پوش نوتیفیکیشن است. این ابزار می‌تواند به هر کسب و کاری رونق ببخشد و فروش آن را بیشتر کند. مطالعات نشان می‌دهد که پوش نوتیفیکیشن تعامل کسب و کار با مخاطبان را تا ۸۸ درصد افزایش می‌دهد. البته اگر می‌خواهید این ابزار برای شما کارکرد خوبی داشته باشد، باید شیوه استفاده از آن را بلد باشید.

پوش نوتیفیکیشن‌ها یکی از جدیدترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال هستند که در سال‌های گذشته رشد خوبی داشته‌اند. این ابزار، پیام‌های قابل کلیکی هستند که هنگام استفاده از مرورگر یا اپلیکیشن ظاهر می‌شوند. با این روش می‌توانید بدون نیاز به شماره تماس و ایمیل مخاطب، برای او پیام ارسال کنید. البته باید توجه داشته باشید که در استفاده از این ابزار زیاده‌روی نکنید.

۳٫ تبلیغات گوگل

سیستم گوگل ادوردز یکی از بهترین سیستم‌های تبلیغاتی برای ریمارکتینگ است و می‌تواند بیشترین اثربخشی را برای کسب و کار شما داشته باشد. سیستم تبلیغات گوگل برای کسانی که می‌خواهند بازاریابی مجدد انجام دهند، پیشنهادهای ویژه‌ای دارد. با استفاده از این سیستم می‌توانید ریمارکتینگ استاتیک و داینامیک انجام دهید. همچنین می‌توانید تبلیغات را بر اساس یک کلمه کلیدی مشخص انجام دهید.

فرض کنید یک مشتری وارد سایت شما شده و خرید خود را نهایی نکرده است و بار دیگر که کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو کرد، شما با استفاده از گوگل ادوردز به لینک اول نتایج جستجوی گوگل آمده‌اید. در نتیجه مخاطب سریع وارد سایت شما می‌شود و سبد خرید خود را نهایی می‌کند یا این‌که محصولی جدید می‌خرد.

۴٫ ارسال پیامک

بازاریابی از طریق ارسال پیامک (SMS Marketing) یکی دیگر از روش‌های مهم و اساسی در بازاریابی مجدد است. با استفاده از این روش می‌توانید برای مخاطبان کد تخفیف ارسال کنید یا از آن‌ها بخواهید که در نظرسنجی سایت شما شرکت کنند. همچنین می‌توانید از این راه به آن‌ها یادآوری کنید که خرید خود را نهایی کنند و تخفیف بگیرند.

۵٫ تماس با مخاطب

بازاریابی تلفنی یکی از روش‌های قدیمی و عالی برای جذب مخاطبان بالقوه و ترغیب کردن آن‌ها به خرید است. البته بهتر است هنگام استفاده از این روش برند خود را آزاردهنده جلوه ندهید؛ زیرا بازاریابی تلفنی تاکنون اعتبار کسب و کارهای زیادی را خدشه‌دار کرده و به آن‌ها آسیب زده است. بهتر است قبل از شروع صحبت از مخاطب اجازه بگیرید و از او بپرسید که آیا تمایلی به شنیدن صحبت‌های شما دارد؟ البته هنگام پیگیری مشتریان، استفاده از تماس عالی است. می‌توانید با مشتری تماس بگیرید، نظرش را در مورد محصولی که قبلاً خریداری کرده بپرسید و سپس یک پیشنهاد جدید به او بدهید و او را ترغیب به خرید دوباره کنید.

۶٫ استفاده از رسانه های اجتماعی

استفاده از رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام یکی از بهترین روش‌‎ها برای بازاریابی مجدد است. شما می‌توانید افراد را به عضویت در کانال تلگرام خود تشویق کنید و سپس در آن کانال پیشنهادهای مختلف به آن‌ها ارائه دهید. بازاریابی در اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ هم جای خود دارد. در صورتی که تمایل دارید از اینستاگرام برای بازاریابی مجدد استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود در دوره آموزش اینستاگرام شرکت کنید.

با شرکت در این دوره تمام مهارت‌ها و فوت و فن‌های لازم برای موفقیت در این رسانه اجتماعی را یاد می‌گیرید و می‌توانید گوی سبقت را از تمام رقبای خود بربایید. امروزه کسب و کار در اینستاگرام بسیار رایج و متداول شده و کسانی که بتوانند حضوری قدرتمند و موثر در این رسانه داشته باشند می‌توانند فروش بالایی را تجربه کنند.

با استفاده از ریمارکتینگ به رشد و توسعه کسب و کار خود کمک کنید

امروزه مهارت بازاریابی و فروش به یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مهارت‌ها برای موفقیت در کسب و کار تبدیل شده است. بسیاری از کسب و کارها از میزان فروش خود گلایه دارند و اصلاً از درآمد خود راضی نیستند، کلید حل مشکلات این دسته از مدیران و کارآفرینان، یادگیری و پیاده‌سازی روش درست بازاریابی و فروش است. اگر بتوانید درست بازاریابی کنید و انگیزه‌های فروش را به کار ببندید، مطمئن باشید که فروش خود را متحول خواهید کرد.

یکی از روش‌های مهم و کاربردی در زمینه بازاریابی، ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد است. در صورتی که تمایل دارید کسب و کار خود را رشد و توسعه دهید، باید تلاش کنید که بازاریابی مجدد را یاد بگیرید. در صورتی که این مقاله برای شما سودمند و ارزشمند بود، پیشنهاد می‌شود مقاله بهترین راه های افزایش فروش را مطالعه کنید. در این مقاله با روش‌های بسیار خوبی برای افزایش فروش کسب و کار خود آشنا می‌شوید و با پیاده‌سازی همین روش‌ها می‌توانید درآمد بسیار خوبی برای خود رقم بزنید.

نظر شما در مورد روش ریمارکتینگ برای افزایش فروش چیست؟ آیا تاکنون از این روش در کسب و کار خود استفاده کنید؟ از نظر شما بهترین ابزارها برای بازاریابی مجدد، کدام ابزارها هستند؟ از نظر شما روش بازاریابی مجدد معایبی هم دارد؟ از نظر شما چگونه می‌توانیم کمپین‌های ریمارکتینگ خود را بهتر و قدرتمندتر کنیم؟ لطفاً نظرها و پیشنهادهای خود را با ما و همراهان همیار آکادمی در زیر همین پست به اشتراک بگذارید.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :