روش های کاهش نرخ پرش سایت و مقالات

روش های کاهش نرخ پرش سایت و مقالات
















۲ رای

اگر یک فروشگاه بزرگ داشته باشید و محصولات عالی در آن عرضه کنید ناگهان یک مشتری وارد فروشگاه شود، گشتی بزند و بدون هیچ سوال یا نظری از فروشگاه خارج شود چه حالی به شما دست می‌دهد؟ قطعاً حس بدی به شما دست می‌دهد. پس چرا در مورد کاربرانی که وارد سایتتان می‌شوند و بدون خرید یا رفتن به سایر صفحات، سایت را ترک می‌کنند، حستان منفی نیست؟ باید تمام تلاش و کوشش خود را برای کاهش تعداد این کاربران به کار بگیرید. تعداد کاربرانی که این کار را انجام می‌دهند به عنوان نرخ پرش در نظر می‌گیریم. در این مقاله قصد داریم روش های کاهش نرخ پرش را یاد بگیریم و ببینیم که کاهش نرخ پرش چه مزایایی دارد؟ در صورتی که شما هم می‌خواهید نرخ پرش سایت خود را کاهش دهید تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

کاهش نرخ پرش

تصور کنید که یک فروشگاه بزرگ لباس دارید. شما به عنوان فروشنده در طول یک روز خیلی خوب مشتریان خود را مد نظر قرار می‌دهید. وقتی خوب دقت کنید، متوجه می‌شوید که یک سری مشتریان پس از ورود به فروشگاه شما حتماً خرید می‌کنند که این عالی است و باید تلاش کنید تعداد آن‌ها را بیشتر کنید. یک سری مشتریان هم هستند که می‌آیند، گشتی در مغازه می‌زنند و بدون اینکه سوالی بپرسند، مغازه را ترک می‌کنند. در این مواقع شما می‌گویید: «مشتری پرید!». در سایت‌های اینترنتی هم هم همین اتفاق رخ می‌دهد و ممکن است کاربر بدون این‌که کاری که ما می‌خواهیم را انجام دهد، سایت را ترک کند. تعداد این مدل مشتریان در طول روز را به عنوان «نرخ پرش» محاسبه می‌کنند. شما باید برای توسعه و پیشرفت کسب و کار به موضوع کاهش نرخ پرش اهمیت بدهید.

بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی همواره این دغدغه را دارند که چگونه نرخ پرش سایت خود را کاهش دهند. ما در مقاله نرخ پرش چیست سعی کردیم یک آشنایی کلی با نرخ پرش پیدا کرده و مفهوم بانس ریت را به صورت کامل درک کنیم. اکنون در این مقاله قصد داریم به روش های کاهش نرخ پرش (بانس ریت یا Bounce Rate) بپردازیم. در صورتی که شما هم مشتاق هستید با استفاده از این روش‌ها، به رشد و توسعه کسب و کار خود کمک کنید تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

چرا کاهش نرخ پرش سایت مهم است؟

مزایای کاهش نرخ پرش سایت

همان طور که پیش از این بیان کردیم، در مقاله بانس ریت به صورت کامل در مورد مفهوم و روش محاسبه نرخ پرش صحبت شده و اکنون در این مقاله می‌خواهیم تمرکز خود را روی روش های کاهش نرخ پرش بگذاریم. البته پیش از آن‌که بخواهیم در مورد روش‌ها صحبت کنیم، باید ببینیم که کاهش نرخ پرش چه اهمیتی دارد؟ در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین دلایل کاهش نرخ پرش اشاره شده است:

۱٫ افزایش مشتریان پیگیر و کنجکاو

اولین دلیل اهمیت کاهش نرخ پرش این است که با استفاده از روش‌های موجود تعداد مشتریان بی‌علاقه یا بی‌انگیزه سایت خود را کاهش می‌دهید. وقتی نرخ پرش بالاست، یعنی یک جایی از سایت شما ایراد و اشکال دارد و باید هر چه سریع‌تر به این ایراد رسیدگی کنید. وقتی به ایراد رسیدگی کردید و مشکل را برطرف کردید، تعداد مشتریانی که از سایت شما خارج می‌شوند، کاهش می‌یابد و در نتیجه کسانی مخاطب شما می‌شوند که در مورد محصولات و خدمات شما کنجکاو و پیگیر هستند. در واقع با این روش‌ها دارید مشتریان هدف را جذب می‌کنید.

۲٫ بهبود سئوی سایت

بسیاری از متخصصان و کارشناسان بر این باور هستند که نرخ پرش یا بانس ریت روی سئوی سایت تأثیری ندارد. آن‌ها بانس ریت را تنها یکی از معیارهای گوگل آنالیتیکس می‌دانند و اعتقاد دارند که نرخ پرش به صورت مستقیم روی سئوی سایت تأثیر نمی‌گذارد. این مسئله شاید درست باشد ولی وقتی یک مخاطب وارد سایت شما می‌شود و بدون توجه به خواسته‌ها و انتظارات شما از سایت خارج می‌شود، در واقع هدف اصلی کسب و کار اینترنتی شما که همان افزایش فروش است، محقق نخواهد شد. همچنین وقتی نرخ پرش کاهش یابد، در واقع مشتریان دارند به خواسته‌های شما توجه می‌کنند و به سایر صفحات سایت هم سر می‌زنند و همین کار سئوی سایت شما را بهبود می‌بخشد.

۳٫ نجات برند

یکی دیگر از دلایلی که اهمیت کاهش نرخ پرش را نشان می‌دهد، نجات برند کسب و کار شما است. فرض کنید که یک سری مخاطب وارد صفحات مربوط به مقالات سایت شما می‌شوند و به این نتیجه می‌رسند که این مقالات برای آن‌ها مفید و مناسب نیست و نیازهای آن‌ها را برطرف نمی‌کند. نتیجه چه خواهد شد؟ اولین نتیجه، کاهش اعتبار برند شما خواهد بود؛ زیرا مخاطب به این نتیجه می‌رسد که شما در مقالات سایت خود قوی عمل نمی‌کنید یا می‌فهمد که قیمت محصولات شما همیشه بالا است. به همین خاطر است که همیشه باید نرخ پرش را بررسی و مشکلات را در اولین فرصت رفع کنید.

۴٫ افزایش نرخ تبدیل

یکی از مهم‌ترین نتایج کاهش نرخ پرش، افزایش نرخ تبدیل است. وقتی شما عوامل مخرب را در سایت خود کاهش دهید، تعداد مخاطبانی که به محتوا و محصولات شما علاقه و توجه دارند، بیشتر می‌شود. در نتیجه احتمال افزایش خرید از سایت شما افزایش پیدا می‌کند. از این رو گفته می‌شود که هر چه نرخ پرش را در سایت خود کاهش دهید، به صورت خودکار نرخ تبدیل بیشتر می‌شود.

روش های کاهش نرخ پرش سایت

روش های کاهش نرخ پرش سایت

وقتی نرخ پرش سایت (بانس ریت) بالا است، بدانید که سایت شما با مشکلاتی مواجه شده است. یک متخصص کسب و کار اینترنتی یا اصطلاحاً یک وبمستر هوشمند وظیفه دارد که تجزیه و تحلیل‌های لازم را انجام دهد و ببیند که چه عواملی باعث شده نرخ پرش یک سایت افزایش یابد. سپس اقدامات لازم را برای رفع مسائل موجود انجام دهد.

البته کسی که مدیریت یک کسب و کار اینترنتی را بر عهده دارد، همیشه باید به فکر پیشگیری باشد؛ چون پیشگیری خیلی بهتر و سازنده‌تر از درمان است. ما همواره باید بهترین محتوا را در اختیار مخاطب خود بگذاریم و کاری کنیم که این مخاطب با ساده‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن به هدف خودش برسد. اگر این اتفاق بیفتد ما حتماً موفق می‌شویم و می‌توانیم کسب و کاری پرفروش و موفق داشته باشیم. در ادامه به بهترین راهکارها و روش های کاهش نرخ پرش سایت اشاره شده است:

۱٫ سرعت بارگذاری صفحات را بهینه سازی کنید

اولین راهکار و روش برای کاهش نرخ پرش یا بانس ریت، افزایش سرعت بارگذاری صفحات است. باید تا حدی که امکان دارد سرعت لودینگ یا بارگذاری صفحات خود را بهینه‌سازی کنید. مطالعات سایت WordStream نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از کاربران انتظار دارند که بارگذاری یک صفحه سایت دو ثانیه یا کمتر طول بکشد. در واقع بسیاری از متخصصان سئو و طراحی سایت هم بر این باور هستند که حداکثر زمان مجاز برای بارگذاری یک صفحه از سایت ۳ ثانیه است. در ادامه یک سری آمار در این زمینه ارائه شده که اهمیت افزایش سرعت بارگذاری صفحه را در کاهش بانس ریت نشان می‌دهد:

  • مطالعات نشان می‌دهد که اگر زمان بارگذاری یک وب‌سایت از ۴ ثانیه بیشتر شود، ۲۵ درصد از کاربران، سایت را ترک خواهند کرد.
  • در صورتی که سرعت یک سایت پایین باشد، ممکن است کاربران وارد سایت شوند ولی مطمئناً بار دیگر به آن سرنخواهند زد. مطالعات و تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که ۴۶ درصد مشمول این قاعده می‌شوند.
  • در صورتی که سرعت سایت شما کافی نباشد و کاربران و مشتریان از سرعت سایت و نحوه خدمت‌رسانی شما رضایت نداشته باشند، مطمئن باشید که بار دیگر از شما خرید نخواهند کرد. این موضوع مربوط به عده کمی از خریداران و مشتریان نیست و بیش از ۶۴ درصد آن‌ها را شامل می‌شود.
  • به ازای هر یک ثانیه‌ای که در بارگذاری صفحه سایت شما تأخیر ایجاد می‌شود، رضایت مشتری ۱۶ درصد کاهش می‌یابد و این فاجعه است!
  • وب‌سایت یاهو مدتی پیش سرعت سایت خودش را کمی افزایش داد و زمان بارگذاری فقط ۰٫۴ ثانیه کاهش یافت. همین مسئله باعث شد که ترافیک این سایت محبوب ۹ درصد بیشتر شود.

بنابراین اگر می‌خواهید نرخ پرش سایت خود را کاهش دهید یا تمایل دارید که از افزایش آن جلوگیری کنید حتماً روی سرعت بارگذاری سایت خودتان کار کنید و از تمام ابزارهای ممکن برای این کار کمک بگیرید. نکته دیگری که باید در این زمینه مورد توجه قرار دهید این است که فقط روی افزایش سرعت سایت خود در فضای دسکتاپ تمرکز نکنید و برای بهبود سرعت سایت خود در فضای موبایل هم اهمیت بدهید.

تعداد کاربران موبایل روز به روز بیشتر می‌شود و به همین خاطر سایت‌هایی که به کاربران موبایل توجهی ندارند، قطعاً با مسائل و مشکلات مختلفی روبرو خواهند شد. مطالعات سایت Website Builder Expert نشان می‌دهد که ۶۴ درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند انتظار دارند که یک سایت در سیستم موبایل کمتر از ۴ ثانیه بارگذاری شود. خیلی مراقب سرعت سایت خود در فضای دسکتاپ و موبایل باشید. وب‌سایت‌هایی که در عرض دو ثانیه بارگذاری می‌شوند، نرخ پرش‌شان ۹ درصد است. این در حالی است نرخ پرش وب‌سایت‌هایی که در عرض ۵ ثانیه بارگذاری می‌شوند تا ۳۸ درصد هم گزارش شده است.

۲٫ محتوای خود را به شکلی هوشمندانه تولید کنید

برخی از سایت‌ها، کارآفرینان و صاحبان کسب و کار اینترنتی فکر می‌کنند که منظور از تولید محتوا، نوشتن حجم زیادی از مطالب و قرار دادن چند تصویر معمولی بین آن‌ها است. اصلاً چنین چیزی درست نیست. مخاطب روز به روز آگاه‌تر، هوشمندتر و داناتر می‌شود و اگر نتوانید او را به خوبی متقاعد کنید، قطعاً صفحه سایت شما را بدون هیچ بروبرگردی ترک می‌کند. وقتی او صفحه سایت را ترک کرد، گوگل به این نتیجه می‌رسد که سایت شما نتوانسته به خوبی نیاز او را برآورده کند و در نهایت تصمیم می‌گیرد که شما را از صفحه اول نتایج جستجوی گوگل به صفحات بعدی منتقل کند.

کسانی در عرصه کسب و کار اینترنتی پیروز می‌شوند که محتوای عالی، ارشمند، متنوع و کامل تولید می‌کنند. شما باید نشان دهید که برای مخاطب اهمیت و ارزش بالایی قائل هستید و دوست دارید به او کمک کنید که بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب ممکن را انجام دهد. برای دستیابی به چنین هدفی هیچ راهی جز تولید محتوای ارزشمند و سودمند وجود ندارد.

راهکارهایی برای جذابیت بیشتر محتوای سایت

طراحی صفحات خود را به گونه‌ای انجام دهید که نرخ پرش را به پایین‌ترین حد ممکن برساند. برای جلب نظر مخاطب مجبور به نوشتن پاراگراف‌های سنگین و طولانی نیستید. سعی کنید به مخاطب انگیزه بدهید و او را متقاعد کنید که شما را انتخاب کند. در ادامه به چند نکته برای تولید محتوای آگاهانه و هوشمندانه اشاره شده است:

  • استفاده درست از عنوان‌ها و زیرعنوان‌ها: در صورتی که بتوانید به درستی از عنوان‌ها و زیرعنوان‌ها استفاده کنید، خیلی راحت بر بخش‌های مختلف محتوای خود نور می‌تابانید و به همین خاطر هم مخاطب می‌تواند بخش‌های مختلف مقالات و محتوای شما را راحت‌تر مطالعه کند.
  • تصاویر، اینفوگرافی‌ها و نقل قول‌های زیبا و مناسب: حتماً در محتوای خود از انواع و اقسام تصاویر، محتوای اینفوگرافیک و نقل قول‌های مرتبط و ارزشمند استفاده کنید. این کار ارزش محتوا و تنوع آن را بالا می‌برد و باعث می‌شود که تعامل مخاطب با محتوای شما افزایش یابد.
  • کمک گرفتن از لیست‌های نشانه‌دار یا اصطلاحاً بولت‌وار (Bullet): استفاده از لیست‌های بولت‌وار یا نشانه‌دار باعث می‌شود که نکات مهم را خیلی راحت بیان کرده و توجه مخاطب را به این نکات جلب کنید. به عنوان مثال می‌توانید برای بیان مزایا و معایب یک موضوع از لیست‌های بولت‌وار کمک بگیرید تا مخاطب بتواند خیلی بهتر روی این نکات تمرکز کند.
  • نظرخواهی از مخاطب: معمولاً نظرخواهی و سوال پرسیدن از مخاطب باعث می‌شود که توجه او جلب شود و بخواهد ببیند که پاسخ سوالی که مطرح کرده‌اید واقعاً چیست؟ به عنوان مثال در صورتی که در بخش مقدمه این مقاله از مخاطب سوال کنیم که بهترین راه برای کاهش نرخ پرش چیست؟ مطمئناً حس کنجکاوی او تا پایان مقاله حفظ خواهد شد تا ببیند بالاخره بهترین راه کدام است.
  • استفاده از درخواست اقدام یا CTA در محتواها: یکی از مسائل مهمی که باعث می‌شود نرخ پرش سایت کاهش یابد این است که حتماً از درخواست اقدام (Call To Action) استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید پس از معرفی یک محصول به مخاطب، او را به صفحه خرید آن محصول هدایت کنید و به او تخفیف هم بدهید یا اینکه برای افزایش اطلاعات از او بخواهید به صفحه دیگری منتقل شود.
  • اهمیت دادن به خوانایی مقاله: یکی دیگر از نکاتی که باعث کاهش نرخ پرش می‌شود، افزایش خوانایی محتوای سایت است. هر چه محتوای شما ساده‌تر و خواناتر باشد، درک آن برای مخاطبان مختلف راحت‌تر است. سعی کنید از به کار بردن جملات و عبارات سخت و دشوار دوری کنید و مفهوم را به بهترین شکل ممکن در اختیار مخاطب قرار دهید.

۳٫ به بهبود تجربه کاربری (UX) سایت فکر کنید

یکی از نکات بسیار مهم و اساسی که برای کاهش نرخ پرش باید مد نظر قرار دهید، بهبود تجربه کاربران است. برای بهبود تجربه کاربر سعی کنید، میزان تبلیغات غیرمرتبط و آزاردهنده را به حداقل برسانید و در صورتی که تمایل دارید از تبلیغات در محتوای خود استفاده کنید، حتماً از تبلیغات همسان یا نیتیو (Native) استفاده کنید. این نوع تبلیغات تأثیرگذاری بیشتری دارد و بیشتر به مذاق مخاطب خوش می‌آید.

به عنوان مثال تبلیغات پاپ آپ را در نظر بگیرید. کاربران همیشه از این نوع تبلیغات متنفر هستند و آن را آزاردهنده می‌دانند. مطمئن باشید که استفاده بیهوده و بیش از حد از پاپ آپ‌ها و سایر تبلیغات بیهوده نرخ پرش را بالا می‌برد و به اعتبار شما آسیب می‌رساند.

البته از یک سوی پاپ آپ‌ها سودآور هستند. اگر دقت کرده‌ باشید برخی از سایت‌ها چند ثانیه مقاله را به مخاطب نشان می‌دهند تا مخاطب به محتوای ارزشمند آن مقاله پی ببرد. سپس یک پاپ آپ به او نمایش می‌دهند و از او می‌خواهند که برای مطالعه ادامه مقاله ایمیل خودش را وارد کند. وارد کردن ایمیل باعث می‌شود که ما بتوانید بازاریابی ایمیلی خود را گسترش دهیم. بنابراین استفاده از پاپ آپ‌ها سراسر عیب نیست.

جدای از مواردی که در مورد تجربه کاربری بیان شد، سعی کنید طراحی سایت خودتان را هم بهینه‌سازی کنید. هیچ‌گاه به طراحی سایت و مسئله زیبایی بی‌توجه نباشید. قرار نیست یک سایت رنگارنگ طراحی کنید و از هر فضای خالی آن بیشترین استفاده را ببرید. گاهی سادگی بیشترین زیبایی را ایجاد می‌کند. کاری کنید که سایت‌تان زیبا و قابل توجه باشد. زیبایی و راحتی در استفاده از عواملی است که مخاطب را به شدت جذب می‌کند و نرخ پرش را کاهش می‌دهد.

۴٫ به لینک سازی داخلی توجه ویژه داشته باشید

بسیاری از کاربران به لینک‌هایی که شما در محتواها و مقالات خود قرار می‌دهید، توجه دارند و سعی می‌کنند از طریق لینک‌هایی که قرار می‌‎دهید دانش خود را در مورد برند و محصولات شما افزایش دهند. البته باید بهترین روش‌ها را برای لینک‌سازی داخلی به کار ببندید. در صورتی که شما هم تمایل دارید برای سایت خود لینک‌سازی کنید بهتر است قبل از هر کاری مفهوم و تکنیک‌های انکرتکست (AnchorText) را به خوبی یاد بگیرید.

لینک سازی تأثیر مستقیم روی سئوی سایت شما دارد و به درک بهتر و بیشتر مخاطب هم کمک می‌کند. البته لینک‌سازی هم ترفندهای مخصوص به خودش را دارد. اگر می‌خواهید در این زمینه موفق باشید، حتماً باید از لینک‌های مرتبط با مفهوم اصلی مقاله کمک بگیرید. پس سعی نکنید در مقالات خود از هر لینکی برای لینک‌سازی استفاده کنید؛ زیرا این کار ارزشی برای لینک‌های شما ایجاد نمی‌کند.

یکی دیگر از نکاتی که در مورد لینک سازی اهمیت دارد، محدود کردن لینک‌های شکسته و خراب است. وقتی مخاطب دارد محتوای شما را می‌خواند، ممکن است با لینکی مواجه شود که برای او جذاب باشد. او برای کسب اطلاعات بیشتر روی آن انکرتکست کلیک می‌کند ولی ناگهان می‌بیند که آن لینک یا صفحه خراب است. این کار باعث دل‌زدگی مخاطب می‌شود و تجربه ضعیفی از کار با سایت شما در خاطرش می‌ماند. اگر وضعیت لینک‌های خراب سایت خود را خیلی سریع روبه‌راه نکنید، مطمئن باشید مخاطب از شما ناراضی می‌شود و اعتماد خودش به شما را از دست خواهد داد.

مطالعات نشان می‌دهد که بهتر است با کلیک روی یک انکرتکست، لینک در یک صفحه جدید باز شود. این کار باعث می‌شود که زمانی که مخاطب روی صفحات سایت شما می‌گذارد افزایش یابد. از طرفی با این کار مخاطب چند صفحه از سایت شما را به صورت همزمان باز نگه می‌دارد.

۵٫ در صفحه محصول اطلاعات کافی قرار دهید

گاهی اوقات می‌بینیم که نرخ پرش صفحه محصول از سایر صفحات سایت بیشتر است. یکی از دلایل مهم این مسئله، بالا بودن قیمت یا پایین بودن کیفیت آن محصول است. همچنین یکی دیگر از دلایل مهم در بالا بودن بانس ریت این صفحات، عدم وجود اطلاعات کافی در مورد محصول است. وقتی شما به عنوان صاحب فروشگاه اینترنتی اطلاعات کافی در مورد محصول خودتان قرار نداده‌اید، مشتری چگونه باید به شما اعتماد کند و محصول را چشم‌بسته و بدون اطلاعات کافی خریداری کند؟ پس خواهشاً به او حق بدهید.

در صورتی که می‌خواهید نرخ پرش صفحه محصول را در سایت خود کاهش دهید سعی کنید، مشخصات و توضیحات کاملی در مورد محصول خود ارائه دهید و در صورت امکان آن محصول را برای مخاطب بررسی کنید تا بتواند دید کامل و جامعی در مورد آن داشته باشد. کسب و کار اینترنتی با کسب و کار حضوری تفاوتی ندارد. زمانی کسب و کار حضوری فروش بالایی دارد که فروشنده بتواند اطلاعات خوبی از محصولات مختلف به مخاطب بدهد و سپس حق انتخاب را به مخاطب واگذار کند.

یکی دیگر از کارهایی که به کاهش نرخ پرش صفحات محصول کمک می‌کند، کامنت‌ها و نظرات خوب در مورد آن محصول است. اگر همه چیز کامل باشد ولی مخاطبان از محصول شما راضی نباشند، کامنت‌های مخرب و منفی در صفحه محصول قرار دهند و سایر مخاطبان هم این نظرات را بخوانند، مسلماً روی تصمیم آن‌ها در مورد عدم خرید محصول تأثیر می‌گذارد. پس تلاش کنید مخاطبان در مورد محصولات شما نظر مثبت بدهند تا سایر مشتریان هم با خواندن این نظرات انگیزه بگیرند و ترغیب به خرید از شما شوند.

همواره به تجزیه و تحلیل و آنالیز کسب و کار خود توجه کنید

در صورتی که تمایل دارید کسب و کار اینترنتی خود را به صورت مداوم رشد و توسعه دهید، باید همیشه فعالیت‌های خود را رصد کرده و در این مسیر از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید. همیشه آن دسته از کسب و کارهای اینترنتی که در حال آنالیز و بررسی خودشان هستند، رشد و پیشرفت می‌کنند، می‌توانند حضور بهتری در صنعت خودشان داشته باشند و نیاز مشتریان را به بهترین شکل ممکن برآورده کنند.

مسئله نرخ پرش هم یکی از مسائل تحلیلی کسب و کار است و از طریق تحلیل و آنالیز کسب و کار خودتان می‌توانید به این نرخ پی ببرید و در اولین فرصت ممکن آن را کاهش دهید. یکی از ابزارهای عالی برای تجزیه و تحلیل وب‌سایت و کسب و کار اینترنتی، گوگل آنالیتیکس است. در صورتی که کار با این ابزار را یاد بگیرید می‌توانید وب‌سایت خود را آنالیز کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن به اشکالات احتمالی پی ببرید.

همیار آکادمی به عنوان یکی از پیشگامان عرصه آموزش کسب و کار اینترنتی، روش کار با گوگل آنالیتیکس را به صورت کاملاً رایگان و کاربردی در سایت خود آموزش داده است. در صورتی که تمایل دارید از این آموزش‌ها بهره‌مند شوید کافی است به آموزش رایگان گوگل آنالیتیکس مراجعه کنید. شما از چه راهکارهایی برای آنالیز و تجزیه و تحلیل کسب و کار اینترنتی خود استفاده می‌کنید؟ از نظر شما چه معیارهایی در کنار نرخ پرش می‌تواند درک خوبی از کسب و کارمان به ما بدهد؟ از چه روش‌هایی برای کاهش نرخ پرش سایت خود استفاده می‌کنید؟ لطفاً نظرها و پیشنهادهای خود را با ما به اشتراک بگذارید.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :