ایونت مارکتینگ چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

ایونت مارکتینگ چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
















۱ رای

در این مقاله به صورت کامل درباره ایونت مارکتینگ برای شما توضیح داده ایم و درباره فرصت های نهفته در آن برای شما صحبت کرده ایم. پس تا انتها این مقاله را در همیارآکادمی مطالعه کنید.

ایونت مارکتینگ

رشد و توسعه هر کسب و کاری وابسته به افزایش فروش و جذب مشتریان تازه است. برای دستیابی به این مهم چه باید کرد؟ پاسخ ساده است: بکارگیری روش‌های مختلف بازاریابی یا همان مارکتینگ. در همیار آکادمی در مقالات گوناگون درباره روش‌های مختلف بازاریابی صحبت کردیم و توضیحات فراوانی درباره نحوه اجرای هریک از این روش‌ها ارائه دادیم. در این مقاله قصد داریم درباره یکی دیگر از این روش‌ها صحبت کنیم. ایونت مارکتینگ چیست؟ چرا شما باید این مقاله را تا انتها بخوانید و از ایونت مارکتینگ برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید؟ شما باید این مقاله را بخوانید تا بتوانید:

  • کشف کنید که چگونه می‌توان از رویدادها در استراتژی بازاریابی شما برای ایجاد آگاهی و افزایش تعامل مشتری استفاده کرد.
  • متوجه شوید که چگونه شرکت‌ها از کمپین ایونت مارکتینگ استفاده می‌کنند.
  • انواع مختلف رویدادها و نقش‌های مختلفی را که شرکت شما می‌تواند در یک رویداد داشته باشد، کشف کنید.
  • بیاموزید که چگونه برای رویداد خود آماده شوید تا از نتایج موفقیت آمیز اطمینان حاصل کنید.

ایونت مارکتینگ چیست؟

بازاریابی رویدادی یا همان ایونت مارکتینگ (Event Marketing) یک استراتژی است که بازاریاب‌ها برای ارتقا برند محصول یا خدمات خود به کمک یک تعامل حضوری یا در زمان واقعی استفاده می‌کنند. این رویدادها می‌توانند بصورت آنلاین یا آفلاین باشند و شرکت‌ها می‌توانند به عنوان میزبان، شرکت کننده یا حامی مالی در آن شرکت کنند. بازاریاب‌ها از استراتژی‌های ایونت مارکتینگ و بازاریابی درونگرا و برونگرا برای اهداف تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

اداره آمار کار ایالات متحده آمریکا اذعان کرده است که صنعت برگزاری رویداد از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ با رشد ۴۴ درصدی روبرو شده که این میزان بیش از اکثر پیش بینی‌های رشد برای صنایع دیگر است. حال شاید این سوال پیش بیاید که چرا صنعت برگزاری رویداد به این سرعت رشد می‌کند و چرا این چنین بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی‌های موفق بازاریابی شده است؟

ایونت مارکتینگ یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به اهداف زیر است:

  • ایجاد آگاهی از برند
  • افزایش تعامل مشتری
  • ایجاد نقطه توجه مشتری
  • آگاهسازی مشتریان احتمالی و مشتریان قطعی
  • فروش بیشتر به مشتریان کنونی

چرا شرکت‌ها از بازاریابی رویدادی استفاده می‌کنند؟

شرکت‌های بزرگ معمولا از چند روش بازاریابی مختلف برای برندینگ و افزایش فروش خود استفاده می‌کنند تا بتوانند طیف گسترده‌تری از مشتریان احتمالی و قطعی را در زمان‌های مختلفی پوشش دهند. همانگونه که به صورت تیتروار گفته شد بازاریابی رویدادی یا ایونت مارکتینگ یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی این شرکت‌ها به اهدافشان است.

ایونت مارکتینگ
دلایل استفاده شرکت ها از بازاریابی رویدادی

ایجاد آگاهی از برند

۷۴٪ از شرکت کنندگان در مراسم‌ها و رویدادها می‌گویند که پس از رویداد نظر مثبت‌تری در مورد شرکت، برند یا خدماتی دارند که در آن رویداد تبلیغ شده بود. یکی از بزرگترین دلایلی که شرکت ها در یک رویداد شرکت می کنند یا میزبان آن هستند، ایجاد و توسعه نام برند و هویت آن‌ها است. با رقابت فزاینده شدید که تقریبا در تمامی صنایع وجود دارد، توانایی برجسته کردن خود بسیار مهم است.

شما می‌توانید برای ایجاد پیوند با نام و فضای کاری میزبان رویداد، دسترسی به جامعه هدف یا نشان دادن شخصیت برند خود، در رویدادهای خاص بازاریابی شرکت کنید. هنگام برنامه ریزی برای ایونت مارکتینگ و انتخاب اینکه می‌خواهید در کدام رویداد شرکت کنید یا نوع رویدادی که می‌خواهید میزبان آن باشید، ابتدا به این فکر کنید که مشتری شما کیست و احتمالا در چه نوع رویدادی شرکت خواهد کرد. اینجاست که باید منابع خود را متمرکز کنید.

با ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی در رویدادهایی که خریداران هدف شما در آن حضور دارند، احتمالا ابتدا وقتی به دنبال خرید هستند به برند شما فکر می‌کنند و در آینده از شما خرید خواهند کرد. روش دیگر شرکت‌ها برای ایجاد آگاهی از نام برند در رویدادها، برقراری ارتباط با خبرنگارانی است که در آنجا خواهند بود. اگر این کار به درستی انجام شود، شرکت‌ها می‌توانند با روزنامه نگاران یا وبلاگ نویسان با نفوذ در صنعت خود ارتباط برقرار کنند، محصولات خود را تحت پوشش مطبوعات قرار داده و افکار مشتریان را به خود معطوف کنند.

افزایش تعامل مشتری

ایونت مارکتینگ و رویدادهای حضوری به انسانی سازی شرکت شما کمک می‌کنند و ارتباط معتبرتری با مصرف کنندگان ایجاد می‌کنند. با غرق کردن مشتریان خود در یک تجربه منحصر به فرد و به یاد ماندنی، آن‌ها احتمالا رابطه عاطفی با برند برقرار خواهند کرد و تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاشتن تجربه خود با دوستان و شاید حتی سایر مشاغل دارند. تبلیغات کلامی و دهان به دهان موثرترین وسیله برای جذب مشتری جدید است. مشتریان خوشحال و متعهد به احتمال زیاد در مورد محصول یا خدمات شما صحبت کرده و آن را به دیگران معرفی می‌کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران حوزه بازاریابی، مشتریانی که با برند تعامل دارند، نزدیک به ۹۰٪ بیشتر خرید می‌کنند و برای هر تراکنش در کسب و کار شما ۶۰٪ بیشتر خرج می‌کنند و در آینده احتمال خریدشان از برند شما پنج برابر بیشتر خواهد بود. با ایجاد یک تعامل معنادار میان برند و مشتریانتان، احتمال نگه داشتن مشتری و ایجاد وفاداری به برند شما در این فرآیند بیشتر است.

ایجاد نقطه توجه مشتری

۷۹٪ از بازاریابان ایالات متحده با استفاده از ایونت مارکتینگ میزان فروش شرکت‌ها را افزایش می‌دهند. همایش‌ها و رویدادها یک روش قدرتمند برای تعامل با مخاطبان هدف، درک عمیق‌تر از مشکلات آن‌ها و تسهیل روند تصمیم گیری آن‌ها هستند. وقتی افراد در یک رویداد شرکت می‌کنند، قبلا به محصول یا خدمتی که شما ارائه می‌دهید، علاقه نشان داده‌اند و در اکثر مواقع پس از شرکت در رویداد مورد نظر، آماده تصمیم گیری برای خرید خواهند بود.

برای تسهیل فرآیند خرید به یک برنامه نیاز دارید تا اطلاعات لازم را برای جلب توجه مشتریان کسب کنید. راه‌های تعامل با مشتریان احتمالی و جمع آوری اطلاعات آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • ایستگاه‌های آزمایشی
  • جلسات سخنرانی
  • شبکه‌های اجتماعی
  • میزبانی کردن از یک مهمانی حمایت شده در یک رویداد یا در مجاورت آن

هنگامی که اطلاعات لازم برای جلب توجه مشتریان را جمع آوری می‌کنید نحوه ارتباط بعدی شما با مشتریان مشخص می‌شود. هر نقطه توجهی سطوح مختلفی از تعامل و قصد خرید را نشان می‌دهد بنابراین باید بر اساس آن، نقاط جلب توجه را تقویت کرد.

پیش از یک رویداد یا ایونت، شما باید یک مدل برای بکارگیری این نقاط جلب توجه تنظیم کنید. مدل شما در هنگام پیاده سازی باید شامل اطلاعات جمع آوری شده از مشخصات شرکت کننده‌ها (مانند اندازه شرکت، صنعت و عنوان) و همچنین تعداد و نوع نقاط تماس آن‌ها در طول یک رویداد و نیز سطح تعامل قبلی آن‌ها با شرکت شما باشد.

آگاهسازی مشتریان احتمالی و مشتریان قطعی

در حدود ۶۵% از مصرف کنندگان گفتند که رویدادهای زنده به آن‌ها کمک می‌کند تا درک بهتری از یک محصول یا خدمات داشته باشند که این آمار از تلاش در حوزه دیجیتال و تبلیغات تلویزیونی به عنوان روش‌های شناخت و آگاهی درباره یک نام تجاری بسیار بیشتر است. یکی از مهمترین دلایلی که مردم در همایش‌های تجاری، سمینارها و نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند، کسب اطلاعات در مورد راهبردها، فناوری‌های جدید و استفاده از یک محصول یا خدمات است.

اگر از یک رویداد حمایت مالی می کنید و در آنجا غرفه دارید

پرسنل کاملا آموزش دیده‌ای در آنجا بکار بگیرید که می‌توانند نسخه‌های آزمایشی از محصول یا خدمات شما ارائه دهند که این نسخه‌ها بتواند مشکل مردم را برطرف کنند. همچنین در آنجا کارمندانی را بکار بگیرید که می‌توانند با اطمینان به سوالات احتمالی پاسخ دهند.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مشتریان احتمالی را جمع آوری می‌کنید تا پس از تعامل خود بتوانید اطلاعات و منابع مربوطه را برای آن‌ها ارسال کنید. این تلاش برای ایجاد ارتباط، رابطه میان شرکت شما و مشتری را ادامه داده و باعث می‌شود که وقتی مشتری به خرید فکر می‌کند،‌شما اولین گزینه در ذهن او باشید.

اگر در یک مراسم سخنرانی می‌کنید

اطمینان حاصل کنید که سخنرانی شما آموزنده و سرگرم کننده است. به ارائه یک سخن کاربردی منحصر به فرد، آموزش عملی یا بحث در مورد دیدگاه جدیدی در مورد نحوه استفاده از یک فناوری یا خدمات فکر کنید. سعی کنید در طول جلسه یا پس از آن، زمانی را به پرسش و پاسخ با مخاطبان اختصاص دهید و با آن‌ها تعامل برقرار کنید.

اگر میزبان رویدادی هستید

سخنرانان اصلی و مجریان را شما انتخاب کنید. این افراد می‌توانند دیدگاه منحصر به فردی ارائه دهند یا می‌توانند به کاربران آموزش دهند که چگونه از محصول یا خدمات شما ارزش بیشتری کسب کنند. اگر بتوانید نام بزرگی را در صنعت خود نام بزرگی برای خودتان دست و پا کنید، این اتفاق به جذب جمعیت قابل توجهی می‌انجامد و به رویداد شما اعتبار بیشتری می‌بخشد. همچنین می‌توانید از رویدادهای آنلاین برای آموزش مشتریان فعلی و احتمالی استفاده کنید.

فروش بیشتر به مشتریان کنونی

در بسیاری از مواقع افزایش فروش به مشتری فعلی امری طبیعی در ادامه آگاهسازی مشتریان است. از نسخه‌های آزمایشی یا وبینار به عنوان یک روش برای فروش نرم یا برای ارائه محصولات جدید استفاده کنید. اگر کارکنان رویداد شما به مشکلات مشتری گوش دهند و سپس به مشتری نشان دهند که ویژگی‌های خاص این محصول می‌تواند مشکل مشتری را حل کند، باید ویژگی‌های جدیدی را ارائه دهند که مشتری باید برای ارتقا یا خرید یک محصول جانبی دوباره هزینه‌ای پرداخت کند.

با نشان دادن اینکه شرکت شما نیازهای مشتریان شما را درک می‌کند و زمانی را برای پرداختن به چگونگی رفع مشکلات خاص (چه به صورت حضوری و چه از طریق وبینار زنده) اختصاص می‌دهد، اعتماد بیشتری در میان مشتریان ایجاد می‌شود. در این حالت اینگونه بنظر می‌رسد قصد شما صرفا جهت کمک به مشتری است و تنها چشم به جیب مشتری ندوخته است.

ایونت مارکتینگ چقدر موثر است؟

ایونت مارکتینگ یک فرصت جذاب برای کسب و کار شماست و این قطعی است. در صورتی که هنوز در انجام آن شک دارید دلایل خوبی برای استفاده از این کانال بازاریابی ارائه خواهیم کرد:

  • درحدود ۵۲٪ از صاحبان مشاغل ادعا می‌کنند که ایونت مارکتینگ یک کانال بازاریابی است که بیشترین بازده سرمایه یا ROI را دارد.
  • نزدیک به ۴۷٪ از بازاریابان می‌گویند که رویدادها یک روش بسیار کارآمد برای تعامل با مشتری و خریداران احتمالی است.
  • چیزی قریب به ۴۱٪ از نمایندگان کسب و کارها عقیده دارند که ایونت مارکتینگ کانال موثرتری نسبت به بازاریابی محتوایی و بازاریابی ایمیلی است.
  • شرکت‌های مقتدر و برجسته، نزدیک به ۱٫۷ برابر میانگین بودجه بازاریابی را برای رویدادهای زنده هزینه می‌کنند.
  • شرکت‌هایی که بیش از ۳۰ درصد رشد داشته‌اند بیشترین فعالیت خود در زمینه ایونت مارکتینگ را افزایش داده‌اند.

ایونت مارکتینگ برای دستیابی به اهداف تجاری، افزایش درآمد و ایجاد ارتباطات قوی با خریداران احتمالی و مشتریان بسیار موثر است. بااینحال همه رویدادها به یک اندازه برای برند شما مفید نیستند. بیایید انواع رویدادهایی را که بازاریاب‌ها  آن‌ها را با ارزش‌ترین روش‌ها می‌دانند، رونمایی کنیم.

انواع ایونت مارکتینگ

ایونت مارکتینگ یک روش کلی بازاریابی است. درست مانند دیگر متدهای بازاریابی،‌ ایونت مارکتینگ نیز دارای روش‌ها و شکل‌های مختلفی است که در این بخش قصد داریم تا تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی کرده و درباره آن‌ها توضیح دهیم.

ایونت مارکتینگ
انواع ایونت مارکتینگ

رویدادهای بازاریابی آنلاین

رویدادهای بازاریابی دیجیتال نسبت به رویدادهای حضوری، برای کمپانی‌ها هزینه کمتری جهت میزبانی یا شرکت کردن در آن رویداد‌ دارد. رویدادهای بازاریابی دیجیتال همچنین به کسب و کارها اجازه می‌دهند تا با زحمت کمتری مخاطبان جهانی بدست آورند و رویدادهایی را ایجاد کنند که به موضوعات فوری و زمانمند بپردازند. رویدادهای فیزیکی چون به زمان بیشتری نیاز دارند امکان رسیدگی به موضوعات روز را کمتر فراهم می‌کنند.

وبینارها

وبینارهای زنده به آسان سازی تعامل با مشتریان احتمالی و مشتریان قطعی کمک می‌کنند. وبینارها پیرامون نسخه‌های آزمایشی محصولات، ارائه ها و بحث درباره محصول شکل می‌گیرند و معمولا ۳۰ الی ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامند.

اگر میزبان یک وبینار زنده هستید، با اجازه دادن به شرکت کنندگان برای پرسیدن سوال و برگزاری نظرسنجی، سعی کنید وبینار خود را تعاملی کنید. این کار میزان تعامل مشتری را افزایش می‌دهد و باعث می شود بینندگان احساس کنند که در ازای صرف وقت برای تماشای وبینار شما، ارزشی حقیقی دریافت کرده‌اند.

نظرسنجی همچنین داده‌های ارزشمندی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را با تیم‌های بازاریابی، تیم تولید محصول و تیم فروش خود به اشتراک بگذارید. برای حفظ توجه و علاقه مندی شرکت کنندگان، در قالب و موضوعات وبینار خود خلاقیت ایجاد کنید. فراتر از ارائه یک پاورپوینت و تعدادی اسلاید عمل کنید.

در ابتدا افراد را با پرسیدن چند سوال درگیر کنید و سپس در هنگام ارائه به این نکات بپردازید. مثلا از آن‌ها بپرسید که از یادگیری چه چیزی هیجانزده می‌شود. به جای اینکه وبینار شما همیشه یک نمایش تک نفره باشد، یک مهمان را برای بحث در مورد یک موضوع خاص بیاورید. اگر فکر می‌کنید ارائه شما برای عده زیادی از مخاطبان ارزشمند است، سعی کنید آن در SlideShare قرار دهید تا آگاهسازی بیشتری از برند خود ایجاد کنید و شرکت خود به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خودش معرفی کنید.

پخش مستقیم رویدادها

پخش مستقیم رویدادها برای افرادی که قادر به حضور یافتن در رویداد شما نیستند امکان مشاهده ارائه و تعامل با برند شما را از طریق رسانه‌های اجتماعی فراهم می‌کند. همچنین می‌تواند روشی سرگرم کننده برای نشان دادن پشت صحنه به بینندگان شما باشد تا از این طریق شفافیت بیشتری ایجاد کند و به شرکت شما چهره انسانی ببخشد.

استارباکس برای ایونت مارکتینگ خود در هنگام برگزاری رویداد از پخش مستقیم استفاده کرد و در آن رویداد از اهمیت رای گیری سخن گفته شد. رئیس و مدیرعامل استارباکس هاوارد شولتز و کامن‌(Common) خواننده در مورد اهمیت رای گیری صحبت کردند و از بینندگان خواستند تا سوالات خود را برای آن‌ها ارسال کنند. این کار جهت افزایش میزان تعامل مشتریان با برند استارباکس انجام شد. این رویداد در مجموع ۱۶۷۰۰۰ بیننده داشت.

می‌توانید از طریق کانال‌های شبکه‌های اجتماعی مانند Facebook Live رویدادهای حضوری را که میزبان آن‌ها هستید یا در آن‌ها شرکت می‌کنید را بصورت زنده و همزمان پخش کنید یا برای پخش با کیفیت بالاتر هزینه کنید و یک گروه تولید برنامه را بکار بگیرید. برای درگیر کردن بینندگان از آنها سوال بپرسید و از طریق شبکه‌های اجتماعی به آن‌ها پاسخ دهید. این امر باعث افزایش تعامل و ایجاد حس همراهی در بینندگان می‌شود زیرا آن‌ها می‌توانند پاسخ‌های افراد را ببینند و با آن‌ها تعامل حقیقی برقرار کنند.

سرانجام اینکه با استفاده از روش‌های بازاریابی ایمیلی، می‌توانید ویدیوی ضبط شده آن برنامه را به لیست مشترکان ایمیلی خود ارسال کنید یا آن را در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهید. این امر باعث افزایش ماندگاری اثر برنامه و رویداد شما می‌شود و میزان بازگشت سرمایه (ROI) رویداد شما را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

رویدادهای حضوری

هیچ چیز کاملا شبیه این نیست که بتوانید مشتری‌ها و خریداران بالقوه را بصورت حضوری ملاقات کنید. رویدادهای حضوری یک روش قدرتمند برای این است که پا رل از یک حضور دیجیتالی فراتر بگذارید. حضور دیجیتالی و در واقع حضور در فضای مجازی برای برخی افراد، عمومی و غیر شخصی به نظر می‌رسد و از دید بسیاری دیدار رودررو ارتباط صمیمانه‌تری با مصرف کنندگان ایجاد می‌کند.

مطالعه‌ای که توسط شرکت ایونت برایت (Eventbrite) انجام شد نشان داد که ۶۹٪ از افراد ۲۰ تا ۴۰ سال معتقدند که حضور در رویدادها و تجارب زنده باعث ارتباط بیشتر آنها با سایر افراد، جامعه و جهان می‌شود. با ایجاد فضایی برای تعامل مستقیم مردم با برند شما و سایر مشتریان، می‌توانید پیروان وفاداری ایجاد کرده و آگاهی بیشتری از برند خود ایجاد کنید. چندین روش وجود دارد که می‌توانید رویداد زنده خود را برگزار کنید، اما رایج‌ترین این روش‌ها نمایشگاه‌های تجاری، همایش‌ها، گردهمایی‌ها یا رویدادهای قدردانی از مشتریان است.

همایش‌ها

کنفرانس‌ها یا همان همایش‌ها، رویدادهای ویژه شرکت‌ها هستند که بطور کلی توسط شرکت‌هایی که دارای تعداد قابل توجهی مشتری هستند، جهت ارائه اطلاعات در مورد محصولات جدید یا برای اهداف آموزشی برگزار می‌شوند. متداول‌ترین مثال آن، جمع کردن کاربران است. کنفرانس‌ها معمولا چندین جلسه و سخنران دارند که دارای علایق، نقش‌های سازمانی مختلف و سطح مهارت‌های مختلفی هستند.

حمایت از یک همایش باعث افزایش شناخت از برند شما در این مراسم می‌شود. با قرار گرفتن لوگوی شما برروی وسایل و ابزارهای بازاریابی و حضور در کف با غرفه خود ، شرکت کنندگانی که به دنبال راه حل های جدید هستند می توانند به راحتی شما را پیدا کنند.

برگزارکنندگان رویداد وقت و هزینه خود را صرف بازاریابی مخاطبان شما کرده و همه را به یک مکان آورده‌اند. به عنوان یک حامی با استفاده از تمام توان خود برای جذب مخاطب و نشان دادن نکات مهم و برجسته شرکتتان، از این واقعیت استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که در غرفه خود، در مطالب بازاریابی و در هر سخنرانی، یک پیام منسجم و هدفمند دارید.

گردهمایی‌ها

برندها می‌توانند در راستای ایونت مارکتینگ برای ایجاد آگاهی و تعامل از یک گردهمایی‌ محلی که به مخاطبان هدفشان مرتبط است، حمایت کنند. این رویدادهای صمیمی کوچک به برندها فرصتی برای ایجاد شبکه و ایجاد روابط با مردم محلی می‌دهد. اگر کسب و کار بومی و محلی دارید، گردهمایی‌ها مکانی عالی برای ارائه محصولات ویژه یا تبلیغاتی برای ایجاد مشتری‌های جدید است.

رویدادهای قدردانی از مشتریان

نشان دادن قدردانی خود از بهترین مشتریان با برگزاری یک رویداد می‌تواند رضایت مشتری، حفظ مشتری، معرفی بیشتر و حتی افزایش فروش را به همراه داشته باشد. بسیاری از اوقات شرکت‌ها این کار را با میزبانی صبحانه، ناهار یا شام در اطراف کنفرانسی انجام می دهند که بسیاری از مشتریان آن‌ها در آن شرکت خواهند کرد.

شرکت من می‌تواند چه نقشی در یک رویداد داشته باشد؟

هر شرکتی می‌تواند به شکل‌ها و روش‌های گوناگونی در رویدادها نقش داشته باشد و ایونت مارکتینگ خود را انجام دهد که در این بخش از مقاله به این روش‌ها اشاره خواهیم کرد.

میزبانی

میزبانی یک رویداد راهی عالی برای افزایش آگاهی از برند و رسیدن به مخاطب مورد نظر شماست. هنگام تصمیم گیری در مورد میزبانی یک رویداد به این موارد فکر کنید:

  • جامعه مشتریان شما: مشتریان شما احتمالا در چه نوع رویدادی شرکت می‌کنند؟
  • مشارکت با کسب و کارهای غیر رقیب: برای تقسیم هزینه‌ها و افزایش دسترسی خود.
  • تبلیغ رویداد شما: آیا تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، تبلیغات یا هر سه مورد موثرتر خواهد بود؟
  • چگونه ROI رویداد خود را اندازه گیری می‌کنید: از آنجا که شما هزینه‌ها را پرداخت خواهید کرد، مطمئن شوید که رویداد شما دارای معیارهای قابل اندازه گیری برای موفقیت است. این معیارها می‌تواند تعداد شرکت کننده و فروش‌های انجام شده پس از رویداد یا هر چیز دیگر باشد.

حمایت مالی

شرکت ها به دلایل مختلف ممکن است تصمیم بگیرند که از یک رویداد حمایت مالی کنند. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • جلب توجه: برای دستیابی به مخاطبان آماده و مشتاق که بیشتر پذیرای پیام شما خواهند بود.
  • برندینگ: برای ایجاد آگاهی از برند با مخاطبان هدف و همچنین همسو سازی نام تجاری آن‌ها با برند میزبان و سایر شرکت‌های میزبان این رویداد.
  • شبکه سازی: کنفرانس‌ها فرصتی را برای برقراری ارتباط با مشاغل دیگر فراهم می‌کنند و به طور بالقوه مشارکت‌هایی ایجاد می‌کنند که برای کسب و کار شما منطقی است.
  • تعامل با مشتری: برندها می‌توانند مستقیما با مشتری‌های خود تعامل کنند تا روابط معنادارتری برقرار کنند و این فرصت را دارند که به سوالات یا مشکلات آن‌ها پاسخ دهند.

در بسیاری از مواقع، فرصت‌های حمایت مالی انعطاف پذیر است و شکل‌های مختلفی دارد. بنابراین با تهیه کننده رویداد همکاری کنید تا حمایت مالی متناسب با اهداف و بودجه خود ایجاد کنید. باید بسیاری از سوالات مشابه با میزبانی را از خود بپرسید تا از به حداکثر رساندن ROI هزینه بازاریابی خود اطمینان یابید.

سخنرانی

رزرو کردن فرصت سخنرانی در رویدادها می‌تواند رقابتی باشد یا به گونه‌ای از حمایت مالی نیاز داشته باشد اما داشتن فرصت حضور در یک رویداد می‌تواند راهی عالی برای قرار دادن مدیران خود به عنوان رهبران فکری صنعت شما باشد. با انتخاب موضوعی مرتبط با مشاغل خود، به شرکت کنندگان نشان خواهید داد که شما یک مرجع قابل اعتماد هستید و از طرف دیگر شرکت شما نیز یک منبع قابل اعتماد است. همچنین مهم است که در طول رویداد برای برندسازی خود، شبکه سازی کرده و با دیگران ارتباط برقرار کنید.

بهترین ایده‌ها و استراتژی‌های ایونت مارکتینگ

در بخش پایانی مقاله قصد داریم بطور خلاصه به تعدادی از ایده‌ها و استراتژی‌های ایونت مارکتینگ اشاره کنیم که با کمک آن می‌توانید به برندسازی،‌ افزایش فروش و توسعه کسب و کار خود دست پیدا کنید.

  • یک صفحه فرود جذاب درست کنید.
  • رویدادها را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید.
  • برای جلب بازدیدکنندگان از FOMO یا ترس از دادن فرصت استفاده کنید.
  • محتوای تولید شده توسط کاربر را تشویق کنید و کاری کنید که کاربران دست به اینکار بزنند.
  • از طریق ایمیل با شرکت کنندگان در رویدادها تعامل برقرار کنید.

بهترین راه برای خراب کردن رویداد شما غفلت از تبلیغ آن است. در اینصورت هیچ بازدیدکننده‌ای به سراغ رویداد شما نخواهد آمد و رویداد شما با تمام هزینه‌هایش بر باد خواهد رفت. برای کاهش احتمال این نتیجه غم انگیز، استراتژی‌ها و ایده‌هایی را که برای شما مطرح کردیم، در نظر بگیرید.

آیا با ایونت مارکتینگ آشنایی داشتید یا در این مقاله با آن آشنا شدید؟ آیا قصد دارید در کسب و کار خود از آن استفاده کنید؟ دیدگاه و تجربه خود را در زمینه ایونت مارکتینگ با ما به اشتراک بگذارید.‌ ما در همیار آکادمی همواره شنوا و پذیرای نظرات شما هستیم. نظرات خود را در پایین همین مقاله برای ما بنویسید.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :